Verkoop stopzetting hobby

koentjev3
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Re: Verkoop stopzetting hobby

#16 , 17 aug 2017 14:21

Ja maar dit vind ik geen probleem. Ik heb interesse in een legale manier om dit te doen zonder dat ik een btw nummer moet aanvragen.

Als dit via Fortuin zijn oplossing kan via diverse inkomsten dan wil ik dat wel doen ook al moet ik daar een % voor afgeven. Dat vind ik niet erg.

Als dit niet legaal kan of niet zonder btw nummer dan is mijn vraag overbodig en dan mag mijn vriend het zelf regelen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koentjev3
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#17 , 17 aug 2017 14:39

Heb even gegoogeled amai daar snap ik nog veel minder van ..

Diverse inkomsten
1) behaald zijn buiten het uitoefenen van een beroepswerkzaamheid
-> dit denk ik wel.. is in vrije tijd en heeft niets met mijn werk te maken

2) niet voorkomen van het normale beheer van een privé vermogen
-> dat snap ik compleet niet

Dus nummer 90/2.1 winst of baten, hoe ook genaamd, die zelfs occassioneel of toevallig, buiten het uitoefenen van een beroepswerkzaamheid, voortkomen uit enige prestatie, verrichting of speculatie of uit diensten bewezen aan derden, met uitzondering echter van normale verrichtingen van beheer van een privé-vermogen bestaande uit onroerende goederen, portefeuillewaarden en roerende voorwerpen, zijn diverse inkomsten die belastbaar zijn op grond van art 90 1 onverminderd de toepassing van art 90 8 en artikel 90 9



Ik heb wel zelf eens opzocht naar de fiche 281.50 en daar staat wel commissies op, ik veronderstel dat dit dan een commissie is..

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”