Aanslagbiljet van 2 jaar terug nog niet ontvangen

TR101
Topic Starter
Berichten: 49
Juridisch actief: Nee

Re: Aanslagbiljet van 2 jaar terug nog niet ontvangen

#31 , 08 aug 2017 14:15

Ik bel ze nu terug(de FOD)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
TR101
Topic Starter
Berichten: 49
Juridisch actief: Nee

#32 , 08 aug 2017 14:22

Ik heb te horen gekregen dat het nog niet is bevestigd en dat het nog onderzocht wordt, zeer beperkte info meegekregen van een oude vrouw, ik kan voorlopig niks doen zei ze en ze weet ook niet tegen wanneer ik het zal ontvangen het enige wat ze zei is dat ik geduld moest hebben

Meeboo
Berichten: 1488

#33 , 08 aug 2017 14:23

dat is wat iedereen u hier ook zei.

dan zult u dat moeten doen he

trouwens het is de FOD financiën die u uw teruggave uitbetaald en niet een andere dienst.
snap niet goed wat een andere dienst hier in het verhaal komt doen.

Reclame

TR101
Topic Starter
Berichten: 49
Juridisch actief: Nee

#34 , 08 aug 2017 14:25

dat is wat iedereen u hier ook zei.

dan zult u dat moeten doen he

trouwens het is de FOD financiën die u uw teruggave uitbetaald en niet een andere dienst.
snap niet goed wat een andere dienst hier in het verhaal komt doen.
Toen ik een duplicaat aanvroeg van het inkomstenjaar 2014 en aanslagjaar 2015 kreeg ik een duplicaat van het inkomstenjaar 2015 en aanslagjaar 2016 met erop geschreven dat ik contact moest opnemen met mijn belastingkantoor

polk
Berichten: 437

#35 , 08 aug 2017 14:25

Als de Administratie nalaat om voor 31/12/2017 een aanslag in te kohieren, verliest zij de mogelijkheid om de aanslag te vestigen. De aanslagtermijn van art 354 is namelijk een vervaltermijn. U bent dan voor AJ 2015 geen belasting verschuldigd, en kan eisen dat de Administratie uw betaalde bedrijfsvoorheffing van dat jaar terugstort, wellicht een pak meer dan de 3.000€ waar u sowieso recht op heeft. Geen zorgen dus, u zal binnenkort uw aanslagbiljet ontvangen.

Dit alles behoudens fraude maar dat lijkt me niet van toepassing hier.

jef007
Berichten: 1683

#36 , 08 aug 2017 14:27

dus uw belastingaangiftes stuurt ge te laat binnen en uw aanslagbiljetten gooit je weg

TR101
Topic Starter
Berichten: 49
Juridisch actief: Nee

#37 , 08 aug 2017 14:30

Als de Administratie nalaat om voor 31/12/2017 een aanslag in te kohieren, verliest zij de mogelijkheid om de aanslag te vestigen. De aanslagtermijn van art 354 is namelijk een vervaltermijn. U bent dan voor AJ 2015 geen belasting verschuldigd, en kan eisen dat de Administratie uw betaalde bedrijfsvoorheffing van dat jaar terugstort, wellicht een pak meer dan de 3.000€ waar u sowieso recht op heeft. Geen zorgen dus, u zal binnenkort uw aanslagbiljet ontvangen.

Dit alles behoudens fraude maar dat lijkt me niet van toepassing hier.
Ik ben ook nooit belasting verschuldigd, ik krijg ieder jaar boven de € 1 000,00 terug en dan nog eens € 2 000,00 van een andere dienst is totaal 3 000,00 euro, ik zal donderdag/vrijdag nog een laatste keer contact opnemen met het belastingkantoor ter bevestiging want ik dien bijna ieder jaar mijn aangifte laat in en kreeg het nog steeds 2 maanden later binnen. Ik betaal ook geen bedrijfsvoorheffing

Meeboo
Berichten: 1488

#38 , 08 aug 2017 14:35

. Ik betaal ook geen bedrijfsvoorheffing
u bent loontrekkende en u betaalt geen bedrijfsvoorheffing? :D :shock: en nog terugtrekken..

dat snap ik niet goed.

Van wie krijgt u die andere 2k? niet van de belastingen?

jef007
Berichten: 1683

#39 , 08 aug 2017 14:36

geen BV betalen en toch nog 1.000 euro ( of 3.000 euro) terugkrijgen??

TR101
Topic Starter
Berichten: 49
Juridisch actief: Nee

#40 , 08 aug 2017 14:36

. Ik betaal ook geen bedrijfsvoorheffing
u bent loontrekkende en u betaalt geen bedrijfsvoorheffing? :D :shock: en nog terugtrekken..

dat snap ik niet goed.

Van wie krijgt u die andere 2k? niet van de belastingen?
Ik ben invalide, zo staat dat in mijn aangifte 0,00 euro bedrijfsvoorheffing

TR101
Topic Starter
Berichten: 49
Juridisch actief: Nee

#41 , 08 aug 2017 14:38

Afbeelding

Meeboo
Berichten: 1488

#42 , 08 aug 2017 14:42

dan bent u geen loontrekkende zoals u eerder zei maar heeft u een vervangingsinkomen al meer dan 2 jaar. (om even duidelijk te stellen).

hoe dan ook. u zult moeten geduld hebben. zoals eerder gezegd heeft de administratie tijd tot eind dit jaar om de aanslag te vestigen. en 2 maanden later krijgt u uw centen.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#43 , 08 aug 2017 14:44

Hoe kun je nu belasting "terugkrijgen" als je er geen hebt betaald?

" zeer beperkte info meegekregen van een oude vrouw"
was dat een videoconferentie?

Tot 65 jaar is iedereen trouwens "jong". En oude vrouwen zijn de beste, die zijn goed rijp.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

TR101
Topic Starter
Berichten: 49
Juridisch actief: Nee

#44 , 08 aug 2017 14:48

Hoe kun je nu belasting "terugkrijgen" als je er geen hebt betaald?

" zeer beperkte info meegekregen van een oude vrouw"
was dat een videoconferentie?

Tot 65 jaar is iedereen trouwens "jong". En oude vrouwen zijn de beste, die zijn goed rijp.
Ik betaal geen belastingen, belastingen zijn niet verplicht, ik ben invalide

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#45 , 08 aug 2017 14:51

Hoe kun je nu belasting "terugkrijgen" als je er geen hebt betaald?

" zeer beperkte info meegekregen van een oude vrouw"
was dat een videoconferentie?

Tot 65 jaar is iedereen trouwens "jong". En oude vrouwen zijn de beste, die zijn goed rijp.
Ik betaal geen belastingen, belastingen zijn niet verplicht, ik ben invalide
Vanwaar komt dan die 3 000 EUR die je "terugkrijgt" van de belastingen?
Je moet toch eerst iets geven of betalen om het te kunnen "terugkrijgen"?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”