Belastingen tweede verblijf in Nederland

atj315
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Belastingen tweede verblijf in Nederland

#1 , 01 jul 2017 15:53

Hallo,

Ik ben een Belg die in Nederland werkt en sta op het punt in Nederland een tweede verblijf te kopen vlakbij mijn werk, dus voor het uitoefenen van mijn beroep.

De financiering wil ik rond krijgen door een heropname van de hypotheek op mijn eerste verblijf in Belgie.

In Nederland wordt op tweede verblijven een vermogensbelasting geheven die berekend wordt aan de hand van de waarde van het tweede verblijf verminderd met de schulden die gemaakt zijn voor de financiering van het tweede verblijf.

Nu is mijn vraag: zal de Nederlandse Belastingdienst de heropname van mijn Belgische hypotheek aanvaarden als "schuld gemaakt voor de financiering van het tweede verblijf"?

En kan ik de rente die ik betaal op de heropname van mijn Belgische hypotheek inbrengen in mijn Belgische belastingaangifte als beroepskost?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding