RV op liquidatiebonus

paulacc
Topic Starter
Berichten: 2

RV op liquidatiebonus

#1 , 26 jan 2008 21:24

Vandaag vroeg mij iemand of de RV op liquidatiebonus bij vereffening van vennootschappen(nomaal 10%), voor vennootschappen van vóór 1994 een ander % is ??
Volgens mij niet, maar kan mij iemand dat bevestigen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 28 jan 2008 09:49

“Art.269.De aanslagvoet van de roerende voorheffing is vastgesteld:...2°bis op 10 pct. voor uitkeringen die worden aangemerkt als dividenden in de artikelen 186,187 en 209 in geval van gehele of gedeeltelijke verdeling van een binnenlandse of buitenlandse vennootschap of van verkrijging van eigen aandelen door een dergelijke vennootschap...”(Wetboek Inkomstenbelastingen 10 april 1992).

Deze bepaling maakt geen onderscheid tussen vennootschappen van vóór 1994 en andere vennootschappen.

Ga volledigheidshalve naar http://www.fisconet.fgov.be/

egeltje
Berichten: 150

#3 , 19 feb 2008 17:51

dit klopt.
De datum 1994 is enkel van belang voor het tarief van roerende voorheffing wanneer men een dividenduitkering doet (dus tijdens het "leven" van de vennootschap)

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”