Minder teruggave belastingen dan vorig jaar

Plopkoeken
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

Minder teruggave belastingen dan vorig jaar

#1 , 26 jun 2017 10:27

Hallo,

Dit jaar is mijn belastingsaangifte op juist dezelfde manier ingegeven als vorig jaar.
Alles is hetzelfde gebleven. Ook mijn loon.

Vorig jaar kreeg ik meer dan 1100 euro terug, dit jaar is het amper 25 euro. Hoe kan dit nu?
Ik ben niet van werk verandert, mijn burgelijke staat is ongewijzigd, ik heb nog steeds hetzelfde loon. Enige wat ik erbij had was een bedrijfswagen sinds februari. Maar dit kan toch niet zo een immens verschil zijn?

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 26 jun 2017 10:39

Het Voordeel Alle Aard voor een bedrijfswagen is minimaal 1280 euro per jaar. Als je een eigen bijdrage betaalt wordt die van het VAA afgetrokken. Als de belasting hierop in 2016 niet voorafgehouden werd is dat al 6-700 euro extra belasting (als je in de 50% schaal zit). Misschien heb je tevens in 2016 bv geen pensioensparen gedaan en in 2015 wel.

Leg eens je afrekening van vorig jaar naast die van dit jaar en vergelijk alle posten (die samenvatting waarop de aanslag gebaseerd is) om de verschillen te vinden.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jun 2017 10:42

Zeer veel mensen staan versteld het eerste jaar dat ze een bedrijfswagen hebben van hun belastingen, men denkt dat dit gratis is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Plopkoeken
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 jun 2017 10:49

Beste,

Ik werd reeds belast op mijn bedrijfswagen volgens mijn loonfiche.
Als dit inderdaad jaarlijks 600 a 700 euro schiet er nog steeds meer dan 400 a 500 euro verschil over. Ik hield maandelijks al netto minder over door het voordeel alle aard van de bedrijfswagen.

In beide jaren heb ik geen pensioensparen gedaan.

denlowie, Ik weet dat dit niet gratis is, maar dit kan toch geen verschil van meer dan 1000 euro betekenen?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 jun 2017 10:54


denlowie, Ik weet dat dit niet gratis is, maar dit kan toch geen verschil van meer dan 1000 euro betekenen?

Sirkii schreef

Het Voordeel Alle Aard voor een bedrijfswagen is minimaal 1280 euro per jaar

Dus minimaal is nog geen maximaal !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12828

#6 , 26 jun 2017 11:30

Ik denk toch ook dat dit de bedrijfswagen gaat zijn, maar voor de zekerheid, zeg eens welke codes gewijzigd zijn tegenover vorig jaar?

polk
Berichten: 437

#7 , 26 jun 2017 13:46

Afhankelijk van het VAA van uw bedrijfswagen is dit mogelijk, zelfs indien u maandelijks reeds een eigen bijdrage betaalt aan uw werkgever via afhouding van uw nettoloon.

jef007
Berichten: 1681

#8 , 26 jun 2017 14:00

ik wil gerust ruilen met TS : een firmawagen voor 1100 euro/jaar

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”