terugwerkende kracht belastingen

Uriah1a
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

terugwerkende kracht belastingen

#1 , 23 jun 2017 11:30

Hallo

Sedert verleden jaar in september is mijn zoon van nu 10 jaar erkend met een handicap. Dat is van invloed op mijn belastingen. Maar de bevoegde arts heeft de geldigheid van het attest gezet van 01/02/2012 tot 30/06/2020. Ik heb met terugwerkende kracht het verhoogd kindergeld gekregen maar nu vraag ik mij af of dat ook zo werkt met de belastingen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
polk
Berichten: 437

#2 , 23 jun 2017 11:54

Art. 376, § 1. - De directeur der belastingen of de door hem gedelegeerde ambtenaar verleent ambtshalve ontheffing van de overbelastingen die voortvloeien uit materiële vergissingen, uit dubbele belasting, alsmede van die welke zouden blijken uit afdoende bevonden nieuwe bescheiden of feiten waarvan het laattijdig overleggen of inroepen door de belastingschuldige wordt verantwoord door wettige redenen en op voorwaarde dat :

1° die overbelastingen door de administratie werden vastgesteld of door de belastingschuldige aan de administratie werden bekendgemaakt binnen drie jaar vanaf 1 januari van het jaar waarin de belasting is gevestigd;


U kan m.i. een ambtshalve ontheffing vragen voor aanslagjaar 2015 en 2016.

Fortuin
Berichten: 1013

#3 , 23 jun 2017 12:51

Klopt - kan inderdaad. U best wel laten bijstaan door iemand met kennis van zaken.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”