deurwaarder voor betaalde wegentaksen

Eric1981
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

deurwaarder voor betaalde wegentaksen

#1 , 20 jun 2017 19:40

Goeiendag iedereen,


Ik kwam vandaag thuis en zag dat het slot van de achterdeur uitgeboord was :shock: :shock: begreep niet waarom dacht zelf inbraak.
Nu lag er en brief van de deurwaarder aan de deur.Ik heb brief ontvangen vorige maand van deze deurwaarder voor niet betalen van wegenbelasting
auto+en aanhangwagen.Ik heb dit gecontroleerd op de rekeninguitreksels en aanhangwagen was betaald al van 02/02/2017 :? :?
auto is later betaald maar met rekening van mijn vriendin.Ik heb dus op deze brief gereageerd via mijn geregistreerd mailadres van de zaak.
Ik heb hierbij uitgelegd dat deze betalingen al uitgevoerd waren voor ik deze brief ontvangen heb met de toegevoegde betaalbewijzen .
Ook vermeld dat de overschrijving van de auto met rekening van mijn vriendin gebeurt is.Deze mail is ontvangen geen nieuws meer over tot vandaag :evil: :evil: nu staan er kosten op de brief voor deze rijtaksen het is duidelijk aan de datum's te zien dat deze voor hun studie gebeurt is.
Nu kraken ze mijn deur voor iets wat betaald is voor ik brief of aangetekend schrijven heb gehad.Wat is nu het probleem of oplossing het is betaald werken ze op terugkerende kracht bij de deurwaarders?dit is onwettig volgens mij :roll: :roll:


Weet iemand raad met deze daad?????dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Eric1981
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jun 2017 20:07

niemand raad??

Eric1981
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jun 2017 20:18

Nu zie ik ook op het papier waar ze mijn goederen (persoonlijk bezit)
Audi a4 van mijn vrindin hebben opgeschreven(staat op mijn naam ingeschreven) al de goederen die ze aantroffen ?????????????
de audi ston gans de dag in brussel????????????geen audi te zien.

ze hebben meerdere maalen aangerbeld maar weigerde te openen wij zijn elke dag weg werken ????

wat is dit allemaal voor onzin?


alles was betaald en de deurwaarder had zijn werk (gedaan) en dacht zo zijn uurtjes te bekostigen voor zijn studie die na de betalingen is gekomen????

Iemand raad aub????

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 20 jun 2017 21:33

Zijn de juiste bedragen op de juiste rekeningnummers met de juiste mededelingen betaald?

Lijkt me in ieder geval wel een heel drastische aanpak van de betrokken dienst. Bel hen morgens eens op om te vragen wat de bedoeling is.

U had wel wat doortastender op de eerste brief van de deurwaarder kunnen reageren. Als hij beweert dat hij uw mail niet ontvangen heeft, dan staat u nergens. Waarom heeft u toen geen contact opgenomen met de belastingsdienst?
"sowieso" schrijf je zo.

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 20 jun 2017 22:05

Vlabel mag na enkele herinneringen de deurwaarder inschakelen. Hij beslist "autonoom" over hoe er ingevorderd wordt. De "faire" verdeling van de opdrachten werd geregeld. Zie diam.be en
https://belastingen.vlaanderen.be/wat-g ... iet-betaal

Je zal Vlabel dus moeten overtuigen dat alle betalingen TIJDIG voldaan waren. zoek uit wat je openstaande schuld is (bv administratiekosten voor herinneringen, nu ook deurwaarderskosten) en betaal die onmiddelijk tenzij je natuurlijk kan aantonen dat ze flagrant in de fout gegaan zijn en de fiscus dit beaamt.

Dit is zelden het geval : bv betaling door je vriendin kan niet gevonden worden als de gestructureerde mededeling verkeerd is of ontbreekt. controleer je uittreksels op correctheid mededelingen etc. Misschien werd het bedrag spontaan teruggesort wegens niet toewijsbaar. Etc.

Laat dit niet z n beloop. t Wordt voor u alleen maar erger.

Eric1981
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 jun 2017 10:53

Dank u voor de reacties iedereen,

Ik heb vandaag naar die deurwaarder gebeld.Ik heb dus mijn verhaal gedaan aan de dame van het onthaal deze zij mij eerst dat ze niets ontvangen heeft totdat ik haar dag,uur,minuut met mijn geregistreerd emailadres en haar vertelde over de gelijkheid van en brief of en geregistreerde mail(dank u herman De croo)Toen had ze die ineens gezien met de betaalbewijzen toegevoegd in de 2 mails.De eerste mail was direct na de eerste brief die ik ontvangen heb en gistere avond nog eentje om mijn frustratie uit te werken.Ik heb er haar ook op gewezen dat alles betaald was voor hun studie er staat namelijk en datum op al de documenten waar ze mij maar gelijk kon geven.Zij ging nu en procedure opstarten voor de zaak correct af te handelen
weet niet wat ik er van moet verwachten maar ondertussen is mijn slot kapot en dan en special waar en pas voor nodig is deze heeft de huisbaas natuurlijk nog eens afgang zoals bij de buren die azlles gezien hebben.

Moet ik klacht indienen bij de politie?
Advocaat aanstellen en schadevergoeding vragen?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 jun 2017 11:01

Controleer via je PC je dossier eens met een kaart lezer en je ID kaart, en ga naar de verkeersbelastingen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38596

#8 , 21 jun 2017 19:15

Maar waren die betalingen op tijd?
Wagen op uw naam GDW ( controle via DIV dienst nummerplaten) gaat er dan vanuit dan die van u is.
Er werd aangebeld en er werd niet geopend.
GDW hoeft daarover niet te denken heeft een uitvoerbaar dwangbevel.
Kans bestaat dat fiscus hem niet in kennis heeft gesteld en dan zijn de bijkomende kosten inclusief het slot voor de fiscus.
Er zijn vermoedelijk wel enkele aanmaningen geweest.

Stel uw vriendin was met de auto via camerabewaking herkend dan had ze de wagen ineens kunnen laten staan.
En dat had u bij de beslagrechter revindicatieprocedure moeten opstarten.

Klacht bij de politie ...er is toch geen misdrijf gebeurd ?

Voor de rest zie de adviezen hierboven.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”