Personenbelasting en boekhouder

lca
Topic Starter
Berichten: 16

Personenbelasting en boekhouder

#1 , 18 jun 2017 21:09

Tot 2015 werkte ik als zelfstandige in bijberoep en gedurende die periode werd mijn belastingsaangifte ook door een boekhouder gedaan.
Vorig jaar heb ik mijn boekhouder ook op de hoogte gebracht dat ik in juli 2015 gestopt was als zelfstandige. Toen heb ik mijn BTW-listing zelf in orde gebracht en hem de belastingsaangifte nog laten opmaken.

Nu kreeg ik vorige week opeens een brief opgestuurd van zijn kantoor met een overzicht van mijn belastingsaangifte en het bericht dat indien hier nog iets aan gewijzigd moet worden, ik dit binnen de 14 dagen moet laten weten.

Ik had mij hier eigenlijk niet aan verwacht daar:
1) Ik vorig jaar heb laten weten dat ik in juli 2015 gestopt ben als zelfstandig.
2) Ik de vorige jaren van mijn boekhouder op voorhand steeds een mail kreeg met de vraag om mijn inkomsten door te geven alvorens hij de personenbelasting opstelde.

Nu vraag ik me af; ben ik hier in de fout en had ik via aangetekend schrijven de samenwerking stop moeten zetten (wij hadden wel geen schriftelijke overeenkomst) of probeert hij op een eenvoudige manier extra inkomsten te genereren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 18 jun 2017 21:50

Hoe heeft hij die dan zonder gegevens opgesteld????
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

lca
Topic Starter
Berichten: 16

#3 , 18 jun 2017 22:09

Via de gegevens die al ingevuld staan op tax on web denk ik (aangezien hij mijn aangifte de vorige jaren heeft gedaan toen ik zelfstandig was, heeft hij hier toen een volmacht over gekregen). Hij heeft enkel die cijfers overgenomen en in een eigen standaard documentje gegoten.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 jun 2017 07:28

Je moest de volmacht in getrokken hebben
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”