Provinciebelasting bedrijf

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

Provinciebelasting bedrijf

#1 , 06 jun 2017 12:38

Hallo,

Mijn ouders hebben 18 jaar geleden een klein bedrijf gestort. Ze verkochten fruit en groeten.
Dit bedrijf was ingeschreven op het adres: blablabla 100

Na 2, 3 jaar zijn ze hiermee gestopt maar mijn pa heeft de bedrijf nooit gesloten. ( Niet goed kennis van de regels)
Hij is dan beginnen werken bij een bedrijf en dus moest hij eigenlijk het bedrijf ook stopzetten.

Nu krijgen we de laatste +- 15 jaar een brief van provinciebelastingen van 127 euro. Mijn pa zijn kennis in het Nederlands is niet echt denderend. Daarom betaalde hij dat elk jaar om geen schulden te hebben. Terwijl hij eigenlijk geen bedrijf meer had.
Het adres staat zelfs nog op een verkeerde nummer, het adres werd toen gewijzigd naar blabla 25. En 7 jaar geleden zijn wij zelfs verhuist naar een andere woonplaats.

Nu lijkt het mij logisch dat wij dat bedrag moeten betalen omdat dat bedrijf nog openstaat, actief is dus met andere woorden.
Hoe kunnnen we dat stopzetten en waar ?

Kunnen we eventueel nog een vergoeding krijgen voor al die jaren dat we die belastingen hebben betaald?
Bij wie kunnen wij terecht voor méér informatie ?

Groetjes
Leuven the place to be!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jun 2017 12:44

Je gaat naar het onderneming loket je betaald daar een klein bedrag voor de stopzetting en dit is daar onmiddellijk in orde !!

Ik veronderstel dat het een één man zaak was.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

WP002
Berichten: 1479

#3 , 06 jun 2017 12:59

Die belastingen die u betaald hebt, bent u wellicht kwijt. Het was aan u (of uw vader) om aan te geven dat hij zijn bedrijf had gestopt; bij de provincie werkt Madame Blanche met haar kristallen bol niet...

Reclame

LeenW
Berichten: 12840

#4 , 06 jun 2017 13:12

Is de btw-nummer al stopgezet? Dat gaat anders ook 500 euro boete worden.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 jun 2017 14:22

Ik denk dat de BTW na 17 jaar wel degelijk zal gestopt zijn, die wachten normaal nooit 17 jaar !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

#6 , 06 jun 2017 18:00

Is de btw-nummer al stopgezet? Dat gaat anders ook 500 euro boete worden.
Waarom zouden we daar een boete voor moeten betalen?
Ik denk dat het nog een actief btw nummer heeft, anders krijgen wij toch geen belastingen?

Verder betalen wij elk jaar de gevraagde belastingen.

Ik ga dat een vanavond navragen aan m'n pa. Bedankt
Leuven the place to be!

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”