nieuwe woonlening

Oranje2018
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

nieuwe woonlening

#1 , 04 jun 2017 13:40

Hallo,

Vorig jaar mei 2016 hebben we onze oude woonlening volledig laten herzien en zijn we hierbij via de notaris overgestapt naar een andere bank.

Hoe moet dit nu ingegeven worden in de belangstingaangifte?
Ik vermoed in vak IX, 3334 enkel de nieuwe lening ingeven met het contractnummer:

B. UITGAVEN VOOR UW "EIGEN WONING":
1. Interesten en kapitaalaflossingen van in 2016 gesloten hypothecaire leningen en premies van individuele levensverzekeringen die in aanmerking komen voor de Vlaamse ’geïntegreerde woonbonus’. (1)
a) Interesten en kapitaalaflossingen:


en bij 3336 Was de woning waarvoor de leningen zijn aangegaan, op 31.12.2016 uw enige woning? ja


mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 04 jun 2017 17:11

Neen : indien u met deze lening de andere bank heeft terugbetaald , blijft alles zoals vroeger. Dat zal dan ook vermeld staan op het basisattest dat die nieuwe bank u zal afleveren. Een vervangingslening is geen nieuwe lening. De condities van de oorspronkelijke lening blijven behouden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”