foutmelding bij invullen via tax on web

ann1712
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

foutmelding bij invullen via tax on web

#1 , 29 mei 2017 21:18

Goedenavond,

Vandaag voor de eerste keer mijn aangifte proberen in te vullen via tax on web

Nu krijg ik bij de berekening van de belastingen een foutmelding nl
''Het gegeven 1261 vereist de gemiddelde aanslagvoet van vorig aj. (code 1288)''

Weet er misschien iemand waar ik de gemiddelde aanslagvoet moet invullen of is dit niet mogelijk en moet ik de
aangifte zowiezo verzenden?

Alvast bedankt

Mvg

Ann

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Billybob
Berichten: 124

#2 , 29 mei 2017 21:26

Staat op uw aanslagbiljet van vorig jaar.

ann1712
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 mei 2017 21:34

De aanslagvoet heb ik gevonden maar waar moet ik dit plaatse in de aangifte van dit jaar? Ik zie code 1288 nergens terug

Groetjes

Ann

Reclame

Billybob
Berichten: 124

#4 , 29 mei 2017 21:37

Die moet ge toch maar gewoon in dat vakje invullen? Het programma vraag daar toch om?

Meestal staat die trouwens al vooraf ingevuld.

ann1712
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 mei 2017 21:42

Ik zal de aangifte nog eens goed nakijken maar vind het nergens terug. Geen probleem, zoeken nog verder.

Bedankt voor de info

Mvg

Ann

Didymus
Berichten: 2061

#6 , 29 mei 2017 21:56

Je hoeft daarom niet persé vakje 1288 terug te vinden; je kan codes ook gewoon manueel toevoegen aan de aangifte.
"sowieso" schrijf je zo.

Tope
Berichten: 916

#7 , 29 mei 2017 22:01

Code 1288
Dat is de gemiddelde aanslagvoet die het vorige aanslagjaar van toepassing was voor de alleenstaande of voor de man of de oudste van twee partners die hetzelfde geslacht hebben als het een getrouwd of wettelijk samenwonend koppel betreft. Dat percentage wordt in een aantal specifieke gevallen gebruikt, bv. voor de berekening van de belasting op opzeggingsvergoedingen.

Code 2288
Dat is de gemiddelde aanslagvoet die het vorige aanslagjaar van toepassing was voor de vrouw die getrouwd is of wettelijk samenwoont, of voor de jongste van twee partners die hetzelfde geslacht hebben. Dat percentage wordt in een aantal specifieke gevallen gebruikt, bv. voor de berekening van de belasting op opzeggingsvergoedingen.

Bron: Onze consumentenorganisatie.

Billybob
Berichten: 124

#8 , 29 mei 2017 22:04

Wat ge ook kunt doen is - maar dit is niet echt de ideale oplossing - is een berekening maken ZONDER code 1261. Indien het bedrag onder 1261 laag is (onder de 100 euro bv), maakt dat niet zoveel uit in de berekening. Wel niet vergeten het terug in te vullen alvorens de aangifte te versturen.

Didymus: ik denk dat bij de versnelde invoering in TOW de code 1288 als een 'onbestaande' code gezien wordt.

Maar bij mijn weten vraagt de computer hier altijd achter, en moet het gewoon in het vakje ingevuld worden.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”