Grens arbeider

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Grens arbeider

#1 , 24 mei 2017 16:24

Zoals velen hier weten heb ik zeer weinig kaas gegeten van belastingen en daar om heb ik een vraag voor een kennis.

De man is grens arbeider werkt een 30km over de Nederlandse grens voor een groot Nederlands bedrijf.

Nu hij woont in België, heeft er onlangs een nieuw huis gekocht.

zijn vrouw werkt in België, kunnen ze nog in België belastingaftrek doen voor hun hypotheeklening??

Hij betaald belastingen in Nederland, vrouw betaald in Belgie .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Billybob
Berichten: 124

#2 , 26 mei 2017 19:49

Hier is lange tijd discussie over geweest: mag een lening nu op 2 plaatsen afgetrokken worden?

Is er geleend bij een Belgische bank?

In elk geval: is de lening aftrekbaar in Belgie? JA

Wat nogal eens gedaan wordt is enkel het kapitaal in B aftrekken.

Maar de Nederlandse belastingdienst kan moeilijk doen hierover. Een inwoner van Belgie die werkt in Nederland kan zijn lening in Nl aftrekken als hij zich laat kwalificeren als 'binnenlands belastingplichtige'. Maar hoe dat juist in zijn werk gaat weet ik niet juist.

Maar op de oorspronkelijke vraag is het antwoord 'ja'. Wel - indien ze niet aan de maximumbedragen komen - eerst de kant van de vrouw opvullen.

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 mei 2017 20:05

OK, bedankt hoor
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”