nieuw samengesteld gezin - fiscale gevolgen

liesje333
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

nieuw samengesteld gezin - fiscale gevolgen

#1 , 23 mei 2017 16:00

Wij zijn een nieuw samengesteld gezin met ieder eigen kinderen. Ik heb 3 kinderen met fiscaal co-ouderschap. Op dit moment staan ze ten laste bij mijn ex-partner en kan ik via de belastingaangifte hiervan meegenieten. Mijn partner heeft twee kinderen die volledig ten laste zijn van zijn ex-partner.

Wij gaan nu samen een nieuwe woning kopen en er is ons aangeraden om te gaan wettelijk samenwonen in kader van deze aankoop van een gezamenlijke woning.

Nu vraag ik me af of dit wettelijk samenwonen effect gaat hebben op onze personenbelasting, aangezien we (vooral ik dus) niet meer belast zal worden als alleenstaande met kinderen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 23 mei 2017 17:18

Er zijn voldoende redenen om wettelijk te gaan samenwonen. En dat profijtje bij de belastingen van alleenstaande ouder, wordt volgend jaar aangepast dwz. geschrapt. Dus daarvoor moet je het niet laten.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”