Landbouwgrond in belastingsaangifte

engeltje2550
Topic Starter
Berichten: 38

Landbouwgrond in belastingsaangifte

#1 , 12 mei 2017 21:00

We hebben vorig jaar na een overlijden een stukje landbouwgrond geerfd ( waarvan we niet eens het bestaan wisten) Het is begin 1900 aangekocht door mijn overgrootvader, een goeie 2500 m2, piepklein voor landbouwgrond dus. Het ligt in een gebied met heel veel versnipperde stukken landbouwgrond die door een boer worden bewerkt blijkbaar ( geen pacht).Na de dood van mijn overgrootvader is het naar zijn 2 kinderen gegaan rond 1950, waaronder mijn grootmoeder. Na haar dood en de dood van haar broer is het naar de kinderen gegaan, en nu is mijn vader overleden , en is het naar ons gekomen, 3 kinderen en hebben we ongeveer 1/12 deel in die grond, dus iets van een 200 m2 eigenlijk. Nu komt de vraag: moet dat aangegeven worden in de belastingsaangifte? We hebben geen idee waar het KI naartoe gaat of hoeveel dat is, en er zitten denk ik nu al zo'n 20 eigenaars op, allemaal nakomelingen van mijn overgrootvader. Op het KI formulier van mijn vader staat het ook niet vermeld ( wel zijn andere eigendommen), en hij heeft het zelf ook nooit aangegeven. Iemand een idee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 12 mei 2017 21:05

Jullie zullen het KI moeten opzoeken.
Bv online via MyMinFin.
Van dat KI geven jullie het breukdeel aan dat overeenstemt met julliie aandeel in die grond.
Voor een landbouwgrond van slechts 2500 m2 zal dat aandeel minimaal zijn (enkele EUR).
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

engeltje2550
Topic Starter
Berichten: 38

#3 , 12 mei 2017 21:16

Ik heb me al gek gezocht om het KI ergens te kunnen vinden, we hebben de kadastrale gegevens maar nergens vind ik iets van bedrag terrug

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 12 mei 2017 21:19

Ik heb me al gek gezocht om het KI ergens te kunnen vinden, we hebben de kadastrale gegevens maar nergens vind ik iets van bedrag terrug
Eenvoudig: bij het kadaster!
http://www.kadaster.be/Kadaster/Waar_in ... verkrijgen?

Of zoals ik reeds schreef online.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

engeltje2550
Topic Starter
Berichten: 38

#5 , 12 mei 2017 21:27

Idd bellen, dat was mijn enige oplossing nog, online kan ik die gegevens nergens vinden

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#6 , 12 mei 2017 22:17

Doe die moeite niet. Dat KI is misschien 10 €. Het heeft geen invloed op uw belastingen. Er is waarschijnlijk ook geen onroerende voorheffing betaald.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”