Compromis onder met vermelding btw

christophthys
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Compromis onder met vermelding btw

#1 , 11 mei 2017 10:09

Ik heb een vraag mbt het opstellen van een compromis voor verkoop onder btw stelsel.
Dien ik ergens te vermelden dat de koper de btw aan de verkoper moet betalen en melding maken van het exacte bedrag van de btw?

Er staat momenteel

- III. PRIJS
Deze verkoop werd toegestaan en aangenomen om en mits de som van x EURO te verhogen met de BTW.

- 1. Verklaring BTW
De verkoper verklaart onderworpen te zijn aan de Belasting over de Toegevoegde Waarde in zijn hoedanigheid van toevallig btw-plichtige.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12843

#2 , 11 mei 2017 10:18

Ik zou het tarief er nog wel bij vermelden, kwestie dat de koper op de hoogte is dat hij toch wat meer gaat moeten betalen dan met registratierecht.

christophthys
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 mei 2017 10:21

Dien ik ergens te vermelden dat de koper de btw aan de verkoper moet betalen en melding maken van het exacte bedrag van de btw?
Momenteel staat er nergens vermeld dat de koper de btw moet betalen bij tekenen van de akte

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 11 mei 2017 14:57

Als je niet in de compromis zet dat het wordt verkocht onder btw-stelsel zal je als verkoper het verschil met registratierechten zelf moeten betalen!!!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

LeenW
Berichten: 12843

#5 , 11 mei 2017 15:05

Dien ik ergens te vermelden dat de koper de btw aan de verkoper moet betalen en melding maken van het exacte bedrag van de btw?
Momenteel staat er nergens vermeld dat de koper de btw moet betalen bij tekenen van de akte
Het kan zeker geen kwaad, lijkt mij.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”