personenbelasting:belastingvoordeel hypothecair krediet

kristine456
Topic Starter
Berichten: 6

personenbelasting:belastingvoordeel hypothecair krediet

#1 , 09 mei 2017 11:55

Beste,

Ik las op www.wikifin.be dat (voor aj 2015 weliswaar) het belastingvoordeel voor lening afgesloten voor 1 jan 2015 max 3.120 pp is en dus 6.240 voor een gehuwd of wettelijk samenwonend koppel.

Wij zijn wettelijk samenwonend. Als ik online mijn gegevens invul, krijg ik de melding dat de som van beide partners niet groter mag zijn dan 3.040.

Hoe kan dit? Is dit niet het bedrag voor 1 persoon?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
polk
Berichten: 437

#2 , 09 mei 2017 16:11

Het voordeel is maximaal 3.120€ per persoon indien u minimum 3 kinderen ten laste heeft. Indien u geen kinderen ten laste heeft is het maximale voordeel 3.040€. U kan dit bedrag telkens invullen in codes 3370 en 4370.

Wellicht heeft u geen 3 of meer kinderen ten laste?

De foutmelding zoals u ze hier schrijft klopt niet, waarschijnlijk is dit echter uw interpretatie van de correcte foutmelding die werd weergegeven. Kan u de exacte formulering hier posten?

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 09 mei 2017 16:42

Sinds wanneer zijn jullie wettelijk samenwonend? Van wanneer dateert jullie lening?
Om te kunnen genieten van de woonbonus moet men mede-eigenaar én mede-ontlener zijn.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”