Werken voor Amerikaans bedrijf

bebo5
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

Werken voor Amerikaans bedrijf

#1 , 27 apr 2017 23:53

Hallo allemaal,

Ik heb 1.5 jaar geleden een VOF opgericht om wat freelance te kunnen werken voor paar bedrijven. De afgelopen maanden ben ik alleen voor 1 bedrijf aan het werken en zij zijn bereid om mij een contract aan te bieden voor een lange termijn. Ik ben ook nog student.

Ik ben aan het overwegen om mijn onderneming af te sluiten om rechtstreeks te gaan werken voor dit bedrijf. Het bedrijf is gebaseerd in Florida, USA en heeft geen vestiging of registratie in Europa. Daarnaast zijn alle werken dat ik verricht online en van thuis gedaan.

Is het mogelijk om voor dit bedrijf te gaan werken? Zoja, wat moeten zij doen om dit netjes te laten verlopen? Wat moet ik doen?

Ik val onder het statuut als student ten laste van mijn ouders.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fortuin
Berichten: 1013

#2 , 02 mei 2017 12:13

Het kan wel, maar het is omslachtig. De makkelijkste manier is gewoon werken via je VOF, op factuur.

Daarnaast zullen je ouders je kindergeld en dergelijke niet verliezen als je verdiende geld binnen de vennootschap laat omdat je de ontvangen bezoldiging kan regelen (je kan ervoor zorgen dat je onder de drempels blijft).

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”