Belasting inkomen, online

FrankDM55
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Re: Belasting inkomen, online

#16 , 15 apr 2017 19:57

Ik snap dat het wat absurd lijkt, maar zie mijn post hierboven over oneerlijke concurrentie. Als u uw belastingen en bijdragen niet betaalt, gaat u eerlijke ondernemers doodconcurreren omdat u lagere prijzen gaat vragen.

Ten slotte nog even opmerken dat de Fiscus sinds 2 jaar gerichte controles op webshops een soortgelijke doet, u zegt dat u het geld nodig hebt, maar waarschijnlijker is dat de boetes die u krijgt tot een faillissement gaan leiden. Probeer het op zijn minst eerlijk te doen om te beginnen.
Ik heb geen concurrentie. Ik verkoop digitale producten die nergens anders kunnen gekocht worden. Voor de rest, hoe kan ik proberen eerlijk te doen als eerlijk meer kost dan wat je verdiend? Heel de reden dat ik hier post is omdat ik het liever eerlijk doe.. maar als je alles wat je verdiend moet afgeven en dan er zelfs nog niet komt dan zijn er niet veel opties over hé.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 15 apr 2017 20:05

Met u omzet kan je vrijstelling van BTW krijgen tot 25.000€ omzet per jaar.

+ vrijstelling rsz !

Enkel belastingen na aftrek van je kosten,

Dit zou al een slok op de borrel schelen.

Voor het onderneming loket is het nu éénmalige kost van 85,50€

En je bent in orde
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

FrankDM55
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#18 , 15 apr 2017 20:46

Met u omzet kan je vrijstelling van BTW krijgen tot 25.000€ omzet per jaar.

+ vrijstelling rsz !

Enkel belastingen na aftrek van je kosten,

Dit zou al een slok op de borrel schelen.

Voor het onderneming loket is het nu éénmalige kost van 85,50€

En je bent in orde
Hallo, bedankt, dat klinkt al een stuk beter. Waar moet ik dit dan aanvragen? Want bij Unizo vertelden ze mij een heel ander verhaal.

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#19 , 15 apr 2017 22:41

Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#20 , 16 apr 2017 10:15

Met u omzet kan je vrijstelling van BTW krijgen tot 25.000€ omzet per jaar.

+ vrijstelling rsz !

Enkel belastingen na aftrek van je kosten,

Dit zou al een slok op de borrel schelen.

Voor het onderneming loket is het nu éénmalige kost van 85,50€

En je bent in orde
In bijberoep wel.

In hoofdberoep heb je sowieso de sociale bijdragen a rato 719,34 euro per kwartaal, zolang je onder de 13296,24 euro per jaar blijft.
Zelfs bij 0 euro omzet, dien je dit te betalen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#21 , 16 apr 2017 10:24

Inderdaad in hoofd beroep, maar als je maar een omzet heeft van € 1.471,00 dan kan je toch niet leven en is dit enkel aangewezen in bijberoep.

Je kan wel werkloos zijn en een bijberoep hebben in bepaalde gevallen maar daarvoor raadpleeg men best de vakbond.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

FrankDM55
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#22 , 16 apr 2017 14:51

Inderdaad in hoofd beroep, maar als je maar een omzet heeft van € 1.471,00 dan kan je toch niet leven en is dit enkel aangewezen in bijberoep.

Je kan wel werkloos zijn en een bijberoep hebben in bepaalde gevallen maar daarvoor raadpleeg men best de vakbond.
Ik blijf erbij, hoe kunnen ze je meer laten betalen dan dat je verdiend en dan dreigen met boetes omdat je dat niet hebt betaald?

Ik heb geen dop, ik heb geen ander inkomen, ik heb geen hoofdberoep. Ik heb een webshop die me gemiddeld een 250 tal euro per maand oplevert, soms iets meer, soms iets minder.

Ik heb het gevoel dat er gewoon geen oplossing is voor mijn probleem en dat Unizo het bij het rechte eind heeft. In, het zwart is de enige mogelijkheid. Als ze me ooit proberen een boete geven gaat die rechter het toch eens mogen uitleggen hoe ik meer kan betalen dan wat ik verdien.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#23 , 16 apr 2017 15:01

Geen job en geen enkel inkomen dan ben je met niets in orde, je zou beter een degelijk job zoeken, zodat je toch een pensioen opbouwt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

LeenW
Berichten: 12813

#24 , 16 apr 2017 15:15

Inderdaad in hoofd beroep, maar als je maar een omzet heeft van € 1.471,00 dan kan je toch niet leven en is dit enkel aangewezen in bijberoep.

Je kan wel werkloos zijn en een bijberoep hebben in bepaalde gevallen maar daarvoor raadpleeg men best de vakbond.
Ik blijf erbij, hoe kunnen ze je meer laten betalen dan dat je verdiend en dan dreigen met boetes omdat je dat niet hebt betaald?

Ik heb geen dop, ik heb geen ander inkomen, ik heb geen hoofdberoep. Ik heb een webshop die me gemiddeld een 250 tal euro per maand oplevert, soms iets meer, soms iets minder.

Ik heb het gevoel dat er gewoon geen oplossing is voor mijn probleem en dat Unizo het bij het rechte eind heeft. In, het zwart is de enige mogelijkheid. Als ze me ooit proberen een boete geven gaat die rechter het toch eens mogen uitleggen hoe ik meer kan betalen dan wat ik verdien.
De rechter moet niets uitleggen, maar de wet toepassen. In plaats van uw gefraudeer proberen goed te praten, zoekt u inderdaad beter een job waar u wel op een eerlijke manier geld kan verdienen.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#25 , 16 apr 2017 15:52

[ gaat die rechter het toch eens mogen uitleggen hoe ik meer kan betalen dan wat ik verdien.
Hij kan uw PC verbeurd verklaren en laten verkopen.
Van wat leef jij dan? Toch niet van die 250 € die je per maand incasseert.
Leef je nog bij uw ouders en leef je op hun kap? Als je bij hen gedomicilieerd bent, kan hun hele inboedel aangeslagen worden en openbaar verkocht.

FrankDM55
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#26 , 16 apr 2017 16:17

Inderdaad in hoofd beroep, maar als je maar een omzet heeft van € 1.471,00 dan kan je toch niet leven en is dit enkel aangewezen in bijberoep.

Je kan wel werkloos zijn en een bijberoep hebben in bepaalde gevallen maar daarvoor raadpleeg men best de vakbond.
Ik blijf erbij, hoe kunnen ze je meer laten betalen dan dat je verdiend en dan dreigen met boetes omdat je dat niet hebt betaald?

Ik heb geen dop, ik heb geen ander inkomen, ik heb geen hoofdberoep. Ik heb een webshop die me gemiddeld een 250 tal euro per maand oplevert, soms iets meer, soms iets minder.

Ik heb het gevoel dat er gewoon geen oplossing is voor mijn probleem en dat Unizo het bij het rechte eind heeft. In, het zwart is de enige mogelijkheid. Als ze me ooit proberen een boete geven gaat die rechter het toch eens mogen uitleggen hoe ik meer kan betalen dan wat ik verdien.
De rechter moet niets uitleggen, maar de wet toepassen. In plaats van uw gefraudeer proberen goed te praten, zoekt u inderdaad beter een job waar u wel op een eerlijke manier geld kan verdienen.
Er is niets oneerlijks aan mijn zaak, ik wil gerust 21% afdragen... er is gewoon geen regeling voorzien voor mensen zonder inkomen (of ik weet het niet en niemand hier weet het).

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#27 , 16 apr 2017 17:27

Er is niets oneerlijks aan mijn zaak, ik wil gerust 21% afdragen... er is gewoon geen regeling voorzien voor mensen zonder inkomen (of ik weet het niet en niemand hier weet het).
U begrijpt het totaal niet, of je wil het niet begrijpen.
Er zijn 2 opties,
1 - als je handeldrijft moet je dit op een legale manier doen.
2 - Of je doet zoals elke normale Belg en je hebt een job, zodat je met alles in orde bent.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#28 , 16 apr 2017 17:32

"er is gewoon geen regeling voorzien voor mensen zonder inkomen"

Nog nooit al die sociale hangmatten alom gezien?????
Zoek echt werk zonder te profiteren en de toekomst lacht u toe!!! :D :D :D :D :D :D :D :D
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

LeenW
Berichten: 12813

#29 , 16 apr 2017 17:35


Ik blijf erbij, hoe kunnen ze je meer laten betalen dan dat je verdiend en dan dreigen met boetes omdat je dat niet hebt betaald?

Ik heb geen dop, ik heb geen ander inkomen, ik heb geen hoofdberoep. Ik heb een webshop die me gemiddeld een 250 tal euro per maand oplevert, soms iets meer, soms iets minder.

Ik heb het gevoel dat er gewoon geen oplossing is voor mijn probleem en dat Unizo het bij het rechte eind heeft. In, het zwart is de enige mogelijkheid. Als ze me ooit proberen een boete geven gaat die rechter het toch eens mogen uitleggen hoe ik meer kan betalen dan wat ik verdien.
De rechter moet niets uitleggen, maar de wet toepassen. In plaats van uw gefraudeer proberen goed te praten, zoekt u inderdaad beter een job waar u wel op een eerlijke manier geld kan verdienen.
Er is niets oneerlijks aan mijn zaak, ik wil gerust 21% afdragen... er is gewoon geen regeling voorzien voor mensen zonder inkomen (of ik weet het niet en niemand hier weet het).
Als u bewust de wetgeving gaat overtreden, bent u een fraudeur. Daar gaan uw persoonlijke uitvluchten niets aan veranderen.

FrankDM55
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#30 , 16 apr 2017 18:49


De rechter moet niets uitleggen, maar de wet toepassen. In plaats van uw gefraudeer proberen goed te praten, zoekt u inderdaad beter een job waar u wel op een eerlijke manier geld kan verdienen.
Er is niets oneerlijks aan mijn zaak, ik wil gerust 21% afdragen... er is gewoon geen regeling voorzien voor mensen zonder inkomen (of ik weet het niet en niemand hier weet het).
Als u bewust de wetgeving gaat overtreden, bent u een fraudeur. Daar gaan uw persoonlijke uitvluchten niets aan veranderen.
We draaien in cirkels hé... ik vraag dan hoe ik het legaal kan doen maar niemand kan mij iets geven dat niet meer kost dan wat ik verdien. Denk niet dat dit topic verder nog veel zin heeft. Of het is als iemand echt wel kan helpen maar dan had ik het nu wel al gehoord neem ik aan. Jullie weten al de regels veel beter dan ik. De conclusie is dat je niet zelfstandige kan zijn als je anders geen inkomen hebt en geen duizenden euro's per maand verdiend..

Het is zoals ik eerder al zei, de zwakkere worden nogmaals gestraft. Nu begrijp ik waarom Unizo me rondaf zei dat in het zwart de enige optie was... er is echt geen andere (behalve niets verdienen).

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”