Tweede woning in Tenerife. Aangeven?

NomsayinBrah
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Tweede woning in Tenerife. Aangeven?

#1 , 09 apr 2017 15:15

Hey!

Onlang heb ik een woning in Tenerife aangekocht. Met een lening van zo'n 90.000 euro.

Nu vroeg ik me af of het verstandig was om deze tweede, buitenlandse woning aan te geven?

Het lijkt dat ik recht heb op interestaftrek en 30% belastingvermindering op mijn kapitaalaflossingen. Zou dit dan voordeliger zijn om mijn woning aan te geven? Of beter niet?

Hartelijk dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 09 apr 2017 15:21

Je bent wettelijk verplicht een buitenlandse woning aan te geven op uw belasting aangifteformulier.

NomsayinBrah
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 apr 2017 15:26

Je bent wettelijk verplicht een buitenlandse woning aan te geven op uw belasting aangifteformulier.
Oei, had iets anders gehoord van mijn broer :oops: ; wist het niet zeker...

Komt dit uiteindelijk voordelig uit dan?

Reclame

NomsayinBrah
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 apr 2017 16:14

Hoe ik het dus begrijp:

De fictieve brutohuur (want ik verhuur het appartement niet) zal dus enkel gebruikt worden om te bepalen in welke inkomstenschijf ik terechtkom, maar ik word er niet werkelijk op belast?

Dus: Brutohuur - belastingen in spanje betaald - 40% forfaitaire kosten = aan te geven bedrag? Of is het bedrag dat wordt gebruikt om te bepalen in welke inkomstenschijf ik zit?


En voor mijn lening kan ik dan de interesten als intrestaftrek (enkel voor onroerend inkomen) en 30% van de kapitaalaflossingen is belastingvermindering?


Heb ik het zo goed? Of vergeet ik nog iets?

Billybob
Berichten: 124

#5 , 09 apr 2017 18:35

Ge moet hier eens een simulatie van maken in een berekeningsprogramma.

In de paar gevallen die ik al ben tegengekomen maakt dit niet zoveel in de berekening. Het is namelijk vrijgesteld, maar het komt wel in aanmerking om het tarief te bepalen.

NomsayinBrah
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 apr 2017 12:31

Ge moet hier eens een simulatie van maken in een berekeningsprogramma.

In de paar gevallen die ik al ben tegengekomen maakt dit niet zoveel in de berekening. Het is namelijk vrijgesteld, maar het komt wel in aanmerking om het tarief te bepalen.
Dank!

Hmm, Een berekeningsprogramma... Heb je toevallig een link waar ik zoiets kan downloaden? Heb niet echt een idee wat dit precies inhoudt..


NomsayinBrah
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#8 , 10 apr 2017 14:45

Super!

Hartelijk dank aan allen die een contributie hebben geleverd in deze thread :D!

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”