Consultatie fiscaal expert/boekhouder

Tom.D
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Consultatie fiscaal expert/boekhouder

#1 , 06 apr 2017 18:12

Hoi,

Ik heb een éénvoudige vraag:
Bestaat er ergens een bureau waar je (zoals een dokter) op consultatie kan om een aantal praktische vragen te bespreken? Misschien liever geen boekhouder dan.

Ik zou graag mijn boekhoudkundige administratie vereenvoudigen, en ook een aantal tegenstrijdigheden die ik van her en der verneem bespreken.
Ook misschien eens het nut van de maandelijkse kosten van een boekhouder bespreken, aangezien ik elk jaar maar 1 (soms 2) klanten heb (en mijn beroepskosten zeer beperkt zijn).

Alvast dank voor de tips.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12826

#2 , 06 apr 2017 18:18

Waarom geen boekhouder? Als je ziek bent ga je naar de dokter, als je boekhoudkundige vragen hebt, ga je naar de boekhouder. Gewoon op voorhand duidelijk maken dat je graag een eenmalig gesprek wil om het een en ander te bespreken.

Tom.D
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 apr 2017 19:36

Het zal waarschijnlijk zoiets wel worden, maar wou toch eens informeren of er niet anders bestaat.
Een boekhouder zal natuurlijk voor zijn vak pleiten, en ik stel me vragen of het wel nuttig is om er één te hebben voor mijn beperkte en eenvoudige activiteiten.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 07 apr 2017 18:28

Als je de kennis hebt om zelf uw boekhouding te doen en uw belastingsaangifte in te vullen dan heb je geen boekhouder nodig. Zoniet wel.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”