nog geen brief ontvangen

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

Re: nog geen brief ontvangen

#16 , 31 mar 2017 18:27

Dat is ook de reden dat het zo lang kan duren.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Laura33
Topic Starter
Berichten: 100

#17 , 03 apr 2017 12:14

Het is nu de eerste keer dat ik samen met mijn man word belast. Wat met zijn schulden uit zijn verleden?
Kan mijn deel van de teruggave gebruikt worden om zijn schulden af te lossen? Hoe wordt dit berekend?

Mijn partner heeft namelijk een grote schuld, hij was een tijdje zelfstandig en heeft geen sociale lasten betaald...

Ik begin te denken dat dit de reden is waarom we nog geen brief ontvangen hebben....

Laura33
Topic Starter
Berichten: 100

#18 , 17 mei 2017 12:33

Nog steeds geen brief. Heb al gebeld, maar alles is in orde zeggen ze.

Indien ik tegen 30 juni geen aanslagbiljet ontvang, wat dan?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#19 , 17 mei 2017 12:42

Nog steeds geen brief. Heb al gebeld, maar alles is in orde zeggen ze.

Indien ik tegen 30 juni geen aanslagbiljet ontvang, wat dan?
Dan wint u de hoofdprijs. Ze moeten dan al de vooraf ingehouden belastingen terugstorten.
Geen flauwe grap hoor. Ik ken persoonlijk iemand die zo gecasht heeft (Staat moest wel wat
aangemoedigd worden via Rechtbank om zijn eigen wet te respecteren, maar alles werd uiteindelijk teruggestort).
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

artemis
Berichten: 3293

#20 , 17 mei 2017 12:53

Nog steeds geen brief. Heb al gebeld, maar alles is in orde zeggen ze.

Indien ik tegen 30 juni geen aanslagbiljet ontvang, wat dan?
Ik heb de brief vandaag pas ontvangen.
Had maandag ook gebeld. Er moesten nog veel brieven verzonden worden luidde het, en normaal hebt u hem zeker voor het einde van de maand.

Laura33
Topic Starter
Berichten: 100

#21 , 17 mei 2017 12:56

Maw, ik zal nog langer op mijn geld moeten wachten en zal nog wat extra kosten hebben om de staat te dagvaarden. Waardoor ik zeker in de schulden geraak. (we zouden toch een vrij grote som terugkrijgen, meer dan 6.000 EUR)

Bektronics
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#22 , 29 mei 2017 16:33

Teruggaven worden meestal nog handmatig nagekeken of er geen fouten zijn gemaakt.
Men heeft liever dat je betaald dan dat je terugtrekt.
Weet dat heb vroeger nog op belastingkantoor gewerkt.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#23 , 29 mei 2017 16:47

Teruggaven worden meestal nog handmatig nagekeken of er geen fouten zijn gemaakt.
Daar geloof ik nu geen bal van !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Laura33
Topic Starter
Berichten: 100

#24 , 30 mei 2017 13:27

ter info, nog altijd geen brief

artemis
Berichten: 3293

#25 , 30 mei 2017 13:54

ter info, nog altijd geen brief
Dan zou ik toch eens bellen!

jefke007
Berichten: 1812

#26 , 30 mei 2017 15:33

Dan kunnen ze zeggen: " Madame geduld is een schone deugd, wij hebben tot 30-06 tijd om een aanslag te 'plegen', ( de brief mag nog wel iets later verzonden worden). Indien er ook maar het kleinste foutje in je aangifte staat, dan hebben wij nog 2 jaar extra.


Wat is het probleem madame ?

En ze gooien de telefoon toe







( ingeval van fraude hebben ze 7 jaar tijd om de aanslag te vestigen )

williamjr007
Berichten: 4

#27 , 04 jun 2017 13:48

Als het een geruststelling mag zijn, ik heb ook nog niets ontvangen. Check elke dag MyFin, maar tot op heden geen aanslagbiljet.
Mijn situatie is heel simpel: alleenstaand, geen hypothecaire lening, alleen mijn loon en pensioensparen. Vorig jaar in mei ingediend via taxonweb, en toch nog niks ontvangen.
Ik wacht rustig af... Wie weet 'vergeten' ze mij en krijg ik alle voorheffingen​ terug :wink:

Vraag me alleen af hoe je dat dan moet aanpakken. Moet je gewoon een aangetekende brief sturen om te melden dat ze hun deadline niet hebben gehaald, of is dat wat te simpel gedacht?

Laura33
Topic Starter
Berichten: 100

#28 , 08 jun 2017 22:55

Wou toch laten weten dat wij vandaag toch een brief ontvangen hebben (myminfin) en ja, het heeft lang geduurd, maar het is de moeite, nog net geen bedrag met 5 cijfers :D :D :D

Laura33
Topic Starter
Berichten: 100

#29 , 10 aug 2017 21:42

Tegen eind augustus zouden we de teruggave moeten krijgen van de belastingen. We worden voor het eerste "samen belast" als gehuwd koppel. Mijn man heeft nog schulden. Kan er beslag worden gelegd ook op mijn deel van de teruggave of hoe wordt dit berekend? We zijn getrouwd met scheiding van goederen en zelf als dit niet zo was, zou ik het niet eerlijk vinden dat ik ook moet opdraaien voor de schulden die hij lang voor onze relatie gemaakt heeft.
Ik vraag dit omdat we blijkbaar een aangetekend schrijven ontvangen hebben op onze beide namen. Wie anders zou een AS sturen op onze beide namen dan de overheid? Ik heb zo een voorgevoel dat het over een schuldeiser gaat die beslag legt op onze teruggave....

Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#30 , 10 aug 2017 21:51

Als u "blijkbaar" een AS heeft gekregen, dan kunt u die beter open maken in plaats van te filosoferen over de mogelijke inhoud. Ik denk niet dat ze er de kat van Schrödinger hebben ingestoken.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”