nog geen brief ontvangen

Laura33
Topic Starter
Berichten: 100

nog geen brief ontvangen

#1 , 30 mar 2017 12:56

Ik heb nog geen brief ontvangen van de belastingen, weet dus niet of ik terugkrijg of moet betalen.
Tot wanneer hebben ze tijd om dit te doen? Ik dacht dat alle betalingen moesten gebeurd zijn tot eind juni en de brieven 3 maanden daarvoor werden gestuurd...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 30 mar 2017 12:59

Eind juni e.k. is einddatum voor versturen aanslagbiljet.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

katwezel
Berichten: 375

#3 , 30 mar 2017 14:18

Kijk eens bij Tax on Web bij je documenten

Reclame

Laura33
Topic Starter
Berichten: 100

#4 , 30 mar 2017 14:25

Er is nog niets in mijn min fin, heb al gekeken. Ik zal dan blijven wachten tot eind juni...

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 30 mar 2017 14:28

Je hebt uw aangifte toch doorgestuurd????
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Fortuin
Berichten: 1013

#6 , 30 mar 2017 14:44

Niet abnormaal dat je nu pas (of later) je aanslagbiljet zou ontvangen. Als je terug moet krijgen kom je ook meestal onderaan de stapel.

Laura33
Topic Starter
Berichten: 100

#7 , 30 mar 2017 14:56

Je hebt uw aangifte toch doorgestuurd????

tuurlijk heb ik die gestuurd, ik zie mijn aangifte wel online...en idd, ik zou een flink bedrag moeten terugkrijgen, misschien daarom dat ze zo veel tijd nodig hebben....

Meeboo
Berichten: 1488

#8 , 30 mar 2017 15:23

wanneer heb je die doorgestuurd? zelf of via boekhouder?

Laura33
Topic Starter
Berichten: 100

#9 , 30 mar 2017 15:30

wanneer heb je die doorgestuurd? zelf of via boekhouder?

Zelf, vorig jaar in mei of zoiets, electronisch.

Meeboo
Berichten: 1488

#10 , 30 mar 2017 15:34

Dan zal er niets anders opzitten dan te wachten vrees ik :-(

zoals hierboven gezegd ze hebben tijd tot eind juni om de aanslag te verzenden.

Fortuin
Berichten: 1013

#11 , 30 mar 2017 16:01

En zoals altijd: als ze de aanslag niet vestigen voor eind juni, dan kan u alle betaalde belastingen van dat jaar terugvorderen. Het komt niet zo vaak meer voor, maar er zijn nog elk jaar wel een aantal gelukkige belgen.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#12 , 30 mar 2017 20:07

Niet abnormaal dat je nu pas (of later) je aanslagbiljet zou ontvangen. Als je terug moet krijgen kom je ook meestal onderaan de stapel.
Dit is weer een bewering van mijn voeten. Men begint tegenwoordig vroeger aan de verwerking, dus aangiftes via ToW kunnen reeds in september/ oktober hun afrekening ontvangen. Eens de papieren aangiftes ingescand zijn , is er geen verschil meer. En de ambtenaren bij Financiën komen niet meer tussen in de volgorde van behandeling : de computer bepaalt welk dossier zij aanpakken.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Fortuin
Berichten: 1013

#13 , 30 mar 2017 22:35

Niet abnormaal dat je nu pas (of later) je aanslagbiljet zou ontvangen. Als je terug moet krijgen kom je ook meestal onderaan de stapel.
Dit is weer een bewering van mijn voeten. Men begint tegenwoordig vroeger aan de verwerking, dus aangiftes via ToW kunnen reeds in september/ oktober hun afrekening ontvangen. Eens de papieren aangiftes ingescand zijn , is er geen verschil meer. En de ambtenaren bij Financiën komen niet meer tussen in de volgorde van behandeling : de computer bepaalt welk dossier zij aanpakken.
Persoonlijk dossier: ik heb deze week pas mijn aanslagbiljet ontvangen. Aangifte via een boekhouder, eind oktober. Deftig bedrag terugkrijgen, binnen 2 maanden. Er zullen er sowieso nog wel achter mij komen.

Gelet op de staatsschuld zou het mij niet verbazen als men (programmatorisch) de teruggaven onderaan de stapel legt. Dat kan perfect. Een PC kan gemakkelijk 1 miljoen aanslagbiljetten verwerken op een namiddag, er is geen reden waarom het maanden moet duren voor iedereen zijn aanslagbiljetten ontvangt.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#14 , 31 mar 2017 12:32

U vergeet toch dat elk dossier nog via een controleur of adviseur moet behandeld worden.
Wees vooral blij dat uw dossier vlug werd aangepakt, ondanks het feit dat u heel wat terugtrekt.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Fortuin
Berichten: 1013

#15 , 31 mar 2017 15:36

Bekijken ze elk dossier van teruggaven? Ik ging er van uit dat er wel steekproeven zouden zijn, maar niet elk dossier? Dat zijn honderdduizenden dossiers?

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”