Erotisch Bijberoep

OriginalT
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Erotisch Bijberoep

#1 , 08 mar 2017 18:34

Beste

Voor mijn vraag verwijs ik naar een discussie op dit forum 6 jaar terug: viewtopic.php?f=16&t=22725
De reactie van Float schept heel wat duidelijkheid omtrent de mogelijkheid en voorwaarden om zich in te schrijven als zelfstandige 'prostituee'.

Ik vroeg mij af of er in de afgelopen 6 jaar geen bijkomende bepalingen/veranderingen zijn ontstaan waaraan een prostituee moet voldoen om zich als zelfstandige te kwalificeren?
Zonet las ik ook een artikel (http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio ... /1.2524380), waarin men schrijft de belastingen worden verhoogt van 1000 naar 3000€. Iemand enig idee over welke belasting het hier gaat?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 08 mar 2017 21:32

Zoals in het artikel staat : raam- en kamerprostituees.
Prostitutie is op zich niet strafbaar - pooier het zich verrijken wel.
Edoch bij het uitoefenen van een 'zelfstandig beroep' moet u wel in orde zijn met alle vormen van belastingen.
Dus een ruimte gebruiken om te werken daar kan belasting op geheven worden.

Jackrussell
Berichten: 701

#3 , 09 mar 2017 14:51

Die € 3.000 zal de bartaks zijn zeker. Een extra taks op panden waar prostitutie plaatsvindt. Voor gemeenten een middel om het aantal bars te beperken en er wat aan te verdienen. Een raam is feitelijk ook een bar toch?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 mar 2017 15:56

Die 3000€ is de belastingen op de rendez-voushuizen

Belasting op rendez-voushuizen

Voor elke kamer of plaats die dienst doet als rendez-voushuis moet u een belasting betalen aan stad Antwerpen. Het gaat om kamers die ter beschikking worden gesteld voor een intieme ontmoeting zonder dat het de bedoeling is er te overnachten.
bron:http://www.ondernemeninantwerpen.be/bel ... voushuizen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”