Belastingen - wettelijk samenwonen met zelfstandige

dennisperremans
Topic Starter
Berichten: 28

Belastingen - wettelijk samenwonen met zelfstandige

#1 , 02 mar 2017 12:42

Mijn vriendin en ik zijn van plan om wettelijk samen te wonen. Ik ben een zelfstandige in bijberoep. Dit jaar heb ik wel wat belastingen moeten betalen.
Maar het is toch zo, als je wettelijk samenwoont, dat je 1 belastingsbrief moet invullen. Wil dit dan zeggen dat mijn bijberoep mijn vriendin haar belastingen negatief kan beïnvloeden als ik dus belastingen moet betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 06 mar 2017 20:08

Neen, de belastingen worden per partner apart berekend. Alleen, de aanslag wordt op beiden gevestigd. Dit wil zeggen dat zij eventueel kan aangesproken worden om alles te betalen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

dennisperremans
Topic Starter
Berichten: 28

#3 , 07 mar 2017 16:34

Maar kan de boekhouder dan niet uitrekenen hoeveel ieder apart moet betalen of terugtrekken?
Want ik heb ongeveer 1000 euro belastingen moeten betalen en mijn vriendin trok ongeveer 300 euro terug.
Dus dat zou dan totaal 700 euro betalen zijn, maar ik wil niet dan mijn vriendin daar dan voor opdraait.

Reclame

Kali
Berichten: 762

#4 , 08 mar 2017 06:39

De boekhouder kan dit uitrekenen.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#5 , 08 mar 2017 12:27

De tweede ( of derde) laatste lijn op uw aanslagbiljet maakt u al veel wijzer.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”