Belasting op aandelen

J_verelst
Topic Starter
Berichten: 2

Belasting op aandelen

#1 , 16 jan 2008 19:37

Hallo,

ik weet niet goed waar ik dat moet gaan vragen, en ik wil ook niet in de problemen komen met de belastingen, dus ik hoop dat iemand mij hier kan helpen:

Ik verwacht binnenkort een redelijk groot bedrag op mijn rekening, van aandelen.
Hoe zit het juist met de belastingen? hoeveel belastingen moet je daarop betalen? Of moet je daarvoor niets betalen?

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 16 jan 2008 20:17

De winst die men maakt bij de verkoop van aandelen , is vrij van belastingen.
Het is alleen bij de uitbetaling van de dividenden dat er sprake is van belastingen : er is een voorheffing afgehouden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

J_verelst
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 17 jan 2008 10:08

ik had het verkeerd uitgelegd.
het zit zo: ik heb ooit eens via internet een bedragje geivesteerd om zogezegd een pensioenpolis op te kopen. dat is iets in amerika tussen een bank en een verzekeringsmaatschappij. in ruil daarvoor betalen ze aan de leden een groot bedrag uit. de polissen zelf lopen daar in amerika nog jaren verder, zodat die bank daar superveel winst aan heeft.
een kennis in Nederland vertelde me dat dat onder "box 3" valt, een klein bedrag dat geinvesteerd wordt en waardoor je dan een groot bedrag verkrijgt. in nederland moet daar helemaal niet veel belasting op betaald worden.
maarja, we zitten hier in belgie en hier is dat weer anders, maar hoe zit het hier van juist? of is dat hetzelfde als aandelen?
Ik weet begot niet hoe ik dat zal moeten doen, en ik wil nu ook ni in problemen komen met de belastingen.
Btw het is niet zeker of ik dat ga krijgen, het is maar een gokje dat ik eens heb gewaagd via internet. maarja je weet maar nooit hé. Stel dat het toch werkt, dan wil ik wel goed voorbereid zijn wat die belastingen betreft. het ergens verstoppen heeft ni veel zin, want de fiscus weet alles :-)

groetjes, Jessica

Reclame

djanodive
Berichten: 326

#4 , 20 apr 2008 15:29

Ik zou me eerder niet goed voorbereiden met de volgende reden: eens je het ontvangen hebt ga je naar de fiscus en vraag je het. Je hebt dan nog alle tijd.

Dus slaap maar met uw oortjes tussen uwen kus en wacht de grote pot af.

Hopelijk komt hij,

Groetjes,

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”