Eenmanszaken

Robert Kiyosaki
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Eenmanszaken

#1 , 14 feb 2017 07:43

Kan ik meerdere eenmanszaken starten?
Mijn doel is om met vennootschapswinst te investeren in activa en mijn vraag is of ik via een ingewikkelde weg winst kan doorsluizen naar eenmanzaken om onder de 25.000 omzet de blijven om zo vrijgesteld te zijn van belasting.

Waarschijnlijk niet maar op ten minst 1 is wel mogelijk. Mijn doel is om zo weinig mogelijk te laten stelen. "If I didn't pay taxes I would be smart"-Donald Trump

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 feb 2017 08:45

Je kan maar één man zaken hebben, als je een viswinkel heeft + een beenhouwerij 50km verder + een schrijnwerkerij 100km verder dan word dit aanzien als één zaak, het woord zelf zegt éénmanszaak, en je kan dus nooit met drie zaken op één naam vrijstelling bekomen van BTW!

Ze zijn nu ook niet zot in Brussel hoor, daar zitten mensen die ook naar school gelopen hebben en foefelen in deze tijd is zeer moeilijk !

Jij bent niet goed bezig man!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 14 feb 2017 09:55

Buiten wat Lowie zegt, snap ik ook niet hoe deze constructie gaat werken. In de personenbelasting wordt je hoger belast dan in de vennootschapsbelasting, dus waarom zou je al je winst in de eenmanszaak willen steken?

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”