Aanpassing LV particulier 2017?

evenraadvragen
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Aanpassing LV particulier 2017?

#1 , 09 feb 2017 23:17

HomeParticulierenVervoerAftrek vervoersonkostenWoon-werkverkeer

hier stond vorig jaar ook nog icoontje LV. en gaf een LV hetzelfde voordeel als een motor ivm aftrek particulier.
is dus weg en enigste dat ik nog terugvind is

http://financien.belgium.be/nl/particul ... keer/wagen
2. Het type voertuig

Het gebruikte voertuig moet een personenwagen, een auto voor dubbel gebruik of een minibus zijn. Bestelwagens, lichte vrachtauto's, vrachtauto's, tractoren, aanhangwagens, opleggers, autobussen, autocars …. vallen niet onder deze aftrekregeling.



welke aftrekregeling dan wel? (heb LV gekocht niet voor de achterpoortjes, die mogen allemaal dicht (wel bij de rijke beginnen) )
heb ik dan als particulier ook geen recht op de 0.15c forfait? of kan men een echt utilitair nog wel aftrekken, aankoop verz onderhoud banden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 10 feb 2017 19:54

Volgens mij kan je voor woon-werkverkeer met LV nog altijd de werkelijke kosten in rekening brengen (ipv de 15 ct). Heb geen weet van een wijziging hieromtrent voor aanslagjaar 2016. Anders effe naar de fiscus bellen om zekerheid te hebben.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”