werken in Belgie als UK Resident via UK/Cyprus Limited company

dance_it
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

werken in Belgie als UK Resident via UK/Cyprus Limited company

#1 , 09 feb 2017 15:40

Beste,

Als Belg zijnde, gedomicieerd en resident in the UK, zou ik de volgende 6 maand een tijdelijke functie uitoefenen in Belgie. Waarvoor ik elke 2 weken 4 dagen terug naar UK kom.
Hiervoor werk ik als werknemer voor mijn eigen Limited Company geregistreerd in de UK waarvan enkel ikzelf en mijn vrouw aandeelhouder zijn.
Ikzelf krijg voor belastingsdoeleinden een minimaal loon uitbetaald in de UK van mijn LTD and beiden (mijn vrouw en ik) krijgen een jaarlijks dividend uitgekeerd.
Mijn Ltd. zou gecontracteerd worden door een Ltd company (consultancy/agency) geregistreerd in Cyprus. Zij gaan het contract aan met het Belgisch bedrijf.
Zou een van de Ltd's belastingsplichting zijn in belgie en wat zal ik persoonlijk voor verantwoordlijk zijn belastings technisch?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fortuin
Berichten: 1013

#2 , 09 feb 2017 17:01

Fysiek in België werken (bv. consulting) is belasting betalen in België. U zal op uw inkomsten dus Belgische belasting moeten betalen met uw Limited. Dat valt onder de BNI (belasting niet inwoners). Kan je eenmalig indienen.

dance_it
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 feb 2017 18:11

Fysiek in België werken (bv. consulting) is belasting betalen in België. U zal op uw inkomsten dus Belgische belasting moeten betalen met uw Limited. Dat valt onder de BNI (belasting niet inwoners). Kan je eenmalig indienen.
Dit enkel mbt personenbelasting vermoed ik?

Reclame

Fortuin
Berichten: 1013

#4 , 09 feb 2017 23:21

Belasting niet inwoners vennootschappen: http://www.belgium.be/nl/belastingen/in ... rnationaal

Het fysiek verlenen van diensten op Belgisch grondgebied zal in principe resulteren in een Belgische inrichting van uw UK vennootschap.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”