Fout dmfa aangifte ---> hoge sociale bijdragen

Rasta
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Ja

Fout dmfa aangifte ---> hoge sociale bijdragen

#1 , 06 feb 2017 23:22

Hallo,

Ik zit namelijk met een groot probleem.
Ik ben 12-2015 gestart als zelfstandige in bijberoep, heb een 19 u contract. Zo geniet ik van lage sociale bijdragen.(minsten 19 u hebben om aan de voorwaarden te voldoen)
Zoals u mischien weet elke jaar doen ze controle of als je effectief nog voldoet aan de voorwaarden om in bijberoep nog te kunnen zijn. Ze hebben deze controle in oktober-2016 gedaan, nadien werd ik naar hoofdberoep gezet. Het blijk dat mijn werkgever telkens op de dmfa aangifte 16 u aangeeft ipv 19 u , terwijl ik altijd minstens 19 u werk. Mijn loonfiches geven aan dat ik minstens 19 uur werk en heb natuurlijk ook mijn vastcontract van 19 u.

Heb mijn werkgever vaker hierover gecontacteerd maar die bleef uitstellen, heb xerius ( waar ik ben aangesloten) gecontacteerd. Het probleem is nog steeds zo. Heb de fod sociale zekerheid gecontacteerd al 2 weken sindsdien niets gehoord. Nu moet ik een verschil betalen van 4500 euro of het inorde laten brengen.
Aangezien dringend een nieuwe taxi vergunning nodig heb, is dit een lastig probleem. Want moet een attes binnenleveren van dat inorde ben met mijn sociale lasten.

Ik kreeg afgelopen week een bericht van mijn werkgever: dat ze ermee bezig zijn maar lang kan duren want er met terugwerkende kracht gecorrigeerd moet worden.


Wat raden jullie me aan?

Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 feb 2017 10:07