Factuurnummering

CedricRh
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Factuurnummering

#1 , 05 feb 2017 14:37

Hallo

Ik zit al enige tijd met een vraag maar kon het antwoord nergens duidelijk vinden, toen kwam ik dit forum tegen en dacht: ik probeer het hier even.

Het zit dus zo: ik heb een boekhoudprogramma waarmee ik dus al enige tijd mijn facturen maken enzo, het is dus logisch dat de nummering van facturen op elkaar volgt. Stel, ik begin nu een webshop, hoe zit dat dan met de factuurnummering? Want zo'n webshop systemen hebben uiteraard een automatisch facturatiesysteem met eigen nummering. Deze kan dus niet volgen op de huidige nummering. Het is echter wel de bedoeling dat ik de 2 systemen zou blijven gebruiken, dus opnieuw beginnen met de nummering is dan niet echt een oplossing.

Alvast bedankt :)!

Groeten
Cedric

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 feb 2017 19:37

begrijp niet hoe je aan twee verschillende nummeringen komt ?

Je kan toch de webshop aan zien als leveringsbon in plaats van factuur .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 05 feb 2017 21:26

Je kan perfect twee nummeringen hebben de een beginnen bij en de jaartal 0010000 en de andere beginnen bij jaartal 0060000. De nullen zijn het aantal facturen die je mogelijk kan maken. Is perfect legaal een winkel die ik ken gebruikt dit systeem al jaren

Reclame

CedricRh
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 feb 2017 23:43

begrijp niet hoe je aan twee verschillende nummeringen komt ?

Je kan toch de webshop aan zien als leveringsbon in plaats van factuur .
Wel, met het ene systeem factureer ik diensten die ik doe, dus die zijn al maanden genummerd als INV-0001. Nu wil ik ook een webshop beginnen maar ik moet dan toch ook een factuur hebben van al die verkochte goederen? Maar omdat dat 2 aparte diensten zijn kan er toch niet eens een factuur INV-010 bestaan? Of hoe zit dat?
Je kan perfect twee nummeringen hebben de een beginnen bij en de jaartal 0010000 en de andere beginnen bij jaartal 0060000. De nullen zijn het aantal facturen die je mogelijk kan maken. Is perfect legaal een winkel die ik ken gebruikt dit systeem al jaren
Je bedoeld dus dat je bijvoorbeeld [JAARTAL]01XXXX en [JAARTAL]02XXXX mag gebruiken? of begrijp ik het verkeerd?

Bedankt voor jullie antwoorden allebei.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”