Ik ben reeds 10 jaar klant bij Telenet. Als zelfstandige ben je daar automatisch 'business' klant blijkbaar, hoewel ik de telecom kosten maar voor 40% inbreng op mijn zaak (éénmanszaak) Nu wilden wij toch onze telecom kosten eens herbekijken, en komen tot het besluit dat een WIGO pakket voor ons het interessantste is. Echter de 'WIGO Business' pakketten zijn voor een vergelijkbare inhoud 21% duurder dan de 'particuliere' WIGO pakketten.
Navraag bij de klantendienst van Telenet levert de uitleg dat dit vooral komt door de snellere interventie bij technische problemen. Nu kost die snellere service dan wel 300 Euro PER JAAR, op tien jaar tijd dus 3000 Euro, dit terwijl ik de voorbije tien jaar NOOIT een technieker over de vloer gehad heb...)
Doe voor mij dan maar een particuliere WIGO zeg ik, ik aanvaard de nadelen en beperkingen van dat product, en zet maar gewoon mijn BTW nummer op de factuur.
Wel dit kan niet volgens Telenet. Ofwel moet ik een business pakket nemen, en meer betalen, en krijg ik een factuur met vermelding van mijn BTW nummer, ofwel kies ik een particulier pakket, maar dan wil telenet mijn BTW nummer niet vermelden op mijn factuur.
Volgens mij is het mijn recht om het product te kiezen dat mij het beste past, en is het de plicht van Telenet om op mijn verzoek mijn BTW nummer te vermelden. Voor alle duidelijkheid: ik kies een standaard product uit hun gamma, en ik aanvaard de beperkingen van het product (behalve dan het vermelden van m'n BTW nummer natuurlijk)
Mijn vraag aan het forum is of Telenet dit zomaar kan en mag, uiteindelijk zit in de prijs een particuliere formule net zo goed BTW, en is het (naar mijn mening) mijn recht die (gedeeltelijk) te kunnen recupereren.