Buitenlandse taksen bij terugkeer naar België

928s4
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Buitenlandse taksen bij terugkeer naar België

#1 , 25 jan 2017 21:47

Ik ben op dit ogenblik in Duitsland tewerkgesteld op lokaal Duits contract, nu stopt mijn overeenkomst en hebben we een onderling akkoord gevonden om mij uit te betalen. Hier zit echter mijn vraag in april gaan we terug naar België en krijg ik een redelijke severance uitbetaald volgens mijn Duits contract. Per april ga ik dus ook (hopelijk) terug in België aan de slag (niet hetzelfde bedrijf). De tax in Duitsland is een stuk voordeliger dan hier vooral omdat wij een expat health verzekering heb dus betalen hier bijna geen RSZ. Op dit ogenblik gaat mijn vergoeding belast worden volgens Duits recht, wat gebeurd er echter met het totale jaarinkomen als ik nog 6-8 maanden op een Belgische payroll kan werken. Ga ik dan voor de Duitse en Belgische inkomsten op jaarbasis Belgische tax betalen ? (Dus nog extra op mijn reeds getaxeerd Duitse inkomsten?

Alvast bedankt voor een antwoorden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 26 jan 2017 11:08

Nee, er zijn dubbelbelastingsverdragen om dit te voorkomen en aparte vakken op je belastingsformulier om reeds in het buitenland belaste inkomsten aan te geven.

Als je fiscale woonplaats op het moment van uitbetaling ook in Duitsland is (is niet geheel duidelijk uit je vraagstelling) dan heeft België zelfs geen juridische basis om je überhaupt voor die periode te belasten.
"sowieso" schrijf je zo.

928s4
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jan 2017 09:05

Bedankt voor de reactie ik blijf officiëel in Duitsland tot na de uitbetaling om discussie te vermijden.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”