Openen van etsy webwinkel

AnnaPeeters
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Openen van etsy webwinkel

#1 , 25 jan 2017 10:04

Beste

Ik ben erover aan het denken om zo een online webwinkel via etsy te beginnen. Het zou gaan over kleine juweeltjes die rond de 15 euro kosten.

Hoe zit dit met de btw? Ik ken hier echt niets van, dus daarom dat ik hier de vraag stel.

Laat gerust al je opmerkingen en tips achter, want wil geen "fouten" maken door dingen online te verkopen en later een inspecteur van de belastingen aan mijn deur te hebben. Ik las ergens dat er geen problemen zijn als het om kleine bedragen gaat, maar dat zou me verwonderen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jan 2017 10:10

Als dit over kleine bedragen gaat of over grote bedragen, de wetgeving is de zelfde !

Eerst en vooral zal je naar een ondernemingsloket moeten gaan voor je ondernemingsnummer, maar heeft je een attest van bedrijfsbeheer, of heb je hogere studies gedaan ???

Daar breng men je papieren in orde en ook desgewenst je BTW nummer.
Dan moet je u ook nog aansluiten bij een sociaal secretariaat !

Als je niks van boekhouding kent is het zeer verstandig om een bezoekje te brengen aan een boekhouder!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12840

#3 , 25 jan 2017 12:20

U gaat inderdaad zelfstandige moeten worden en een btw-nummer aanvragen.

Reclame

AnnaPeeters
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 jan 2017 12:23

Ok, dank je!

Nu kan ik al verder, attest bedrijfsbeheer heb ik. Best eens bij boekhouder langsgaan, had al zo een vermoeden.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”