extra belastingen bij 6 dagen werk

pieter90
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

extra belastingen bij 6 dagen werk

#1 , 20 jan 2017 11:12

Hallo, een vraag.

Ik werk 5 dagen per week in een winkel maar nu moet ik 1 keer per maand ook de zondag werken waardoor ik 6 dagen werk. Ik krijg hier geen recup of inhaalrust voor maar de baas betaald deze uren aan 250 procent. Allemaal goed voor mijn loonbrief denk ik dan, maar ik vrees dat ik hierdoor meer belastingen moet betalen waardoor ik minder overhoud door 6 dagen per week te werken en niet meer verdien op een zondag dan op een doordeweekse dag.
Iemand die mij hier enige uitleg kan over geven? alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jan 2017 11:30

Aan 250% is zeer goed betaald, en waarom zou men op zondag meer belastingen moeten betalen dan op een andere dag, er zijn zoveel mensen die op zondag werken !!

Ik vraag me af waar je het haalt dat op zondag meer belastingen moet betaalt worden ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 20 jan 2017 11:40

TS bedoelt waarschijnlijk dat ze op het einde van het jaar 12 dagen maar zal gewerkt hebben en dat aan 250 %.
Hierdoor zijn haar totaal verdiende bedrag hoger uitvallen en valt ze misschien in een hogere belasting schaal, dus meer moet betalen.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 jan 2017 11:49

en valt ze misschien in een hogere belasting schaal, dus meer moet betalen.
Die hogere belastingschaal, is toch maar op het deeltje dat je meer verdient en nooit meer dan -/+50%, iedereen krijgt geen 250% bij zondag werk, de horeca moet het stellen met 2€ per gepresteerde uur met een max van 12€
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

pieter90
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 jan 2017 10:27

Bedankt voor info, mijn vraag is omdat ik dit jaar veel belastingen moet betalen en vorig jaar terugkreeg, scheelt 750 euro vandaar. Voor de rest is alles hetzelfde gebleven behalve zondagwerk extra dacht ik. Maar het heeft dus blijkbaar geen invloed dat ik 6 dagen per week werk. Alvast bedankt voor antwoord.

Billybob
Berichten: 124

#6 , 21 jan 2017 11:36

De reden waarom ge nu meer moet bijbetalen dan het jaar voordien kan met vanalles te maken hebben (meer loon, meer dopgeld, meer vakantiegeld waar weinig op is afgehouden, ...)

Dat kunt ge enkel controleren door de twee aanslagbiljetten langs elkaar te leggen en alle codes overlopen. En dan zien dat de codes overeenkomen met de fiches.

Ge kunt de codes van de twee verschillende jaren hier eens posten, dan kunnen we zien.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”