extra beroepskosten aangeven?

marcel1
Topic Starter
Berichten: 3

extra beroepskosten aangeven?

#1 , 09 jan 2008 19:18

Ik ben technisch bediende en werk voltijds.
Mijn woon-werk verkeer ( motor ) geef ik aan als beroepsonkost.
Dit maakt dat ik boven mijn forfetair uit kom.
Sinds vorig jaar is er voor mij meer werk op de computer bij gekomen zoals onderzoek en planning.
Soms nam ik dit werk mee naar huis zonder dat de werkgever dit vroeg.
Mijn vraag is , kan ik dit in rekening brengen naar de fiscus toe?
Ik denk aan internet, computer ( factuur aankoop ), elektriciteit, gas, telefoon...... .

Marcel.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
egeltje
Berichten: 150

#2 , 10 jan 2008 18:43

uiteraard, mits u facturen heeft.
computer weliswaar af te schrijven over 3 jaar

marcel1
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 10 jan 2008 19:12

bedankt voor de reactie, egeltje.
Maar kun je mij ook zeggen in welke percentages er gewerkt wordt?
hoe moet elektriciteit, en andere verekend worden?

Reclame

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#4 , 10 jan 2008 22:22

Dag Marcel,

Ik werk zelf in het onderwijs en schrijf ook een deel van mijn kosten af.

Ik bereken procentueel gezien de ruimte die ik gebruik voor mijn werk t.o.v. de totale oppervlakte van mijn huis. Mijn bureau is bv. 15% van de oppervlakte, dus ik geef 15% aan van gas, elektriciteit en water. Voor zaken zoals computer, Internet, enz. werk ik ook met een percentage (afhankelijk van hoeveel je het nodig hebt voor je werk moet je dat aanpassen). En zo zijn er nog wel meer zaken.

Het probleem alleen is dat je zegt dat je werkgever je eigenlijk niet vraagt om thuis te werken. Ik voeg altijd een briefje van mijn directeur bij waarin deze verklaart dat ik thuis moet werken en dat ik daar x, y en z voor nodig hebt. Uw werkgever zal dit misschien niet willen doen. Het is niet strikt noodzakelijk, maar als uw belastingscontroleur moeilijk wil doen, kan hij wel bij de werkgever nagaan of u wel thuis moet werken. Misschien eerst eens polsen bij uw werkgever?

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

marcel1
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 12 jan 2008 23:36

bedankt voor de reactie Lenny
Marcel.

djanodive
Berichten: 326

#6 , 20 apr 2008 15:31

Wat betreft het vrijwillig thuis verder werken voor uw hoofdjob, denk ik dat een document van de werkgever niet verlpicht is.Zolang je maar kan aantonen dat je niderdaad die dingen doet en nodig hebt.

Maar 't is altijd beter met zo'n document waarop de baas zegt dat je die dingen moet doen voor de firma.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”