Fiscale schulden... loonbeslag EN deurwaarder komt opladen

MP1973
Topic Starter
Berichten: 7

Fiscale schulden... loonbeslag EN deurwaarder komt opladen

#1 , 06 dec 2016 00:29

betrokkene heeft fiscale schulden btw, belastingen totaal hoofdsom 50000 inmiddels 150000 i,cl kosten en interesten. en in euro

betrokkene heeft ook niet-fiscale schulden boeten en kosten rechtbank 36000

Beide schulden vallen onder het Ministerie van Financiën, dienst invorderingen
hieronder zitten Fiscale Schulden en Niet-fiscale schulden.

BEtrokkene krijgt loonbeslag en levert maandelijks 1000,00 euro daardoor in aan fiscale schulden.
De niet-fiscale schulden behorende tot Dienst invorderingen van Ministerie van Financiën, laten door gebrek aan betaling (wegens loonbeslag) de deurwaarder overgaan tot het opladen van de goederen van betrokkene.

Iemand die meer kan vertellen over deze gang van zaken aangezien het toch beide schulden zijn die onder toezicht staan van het Min. v Financiën, dienst onvorderingen.
hadden beide diensten niet voldoende aan het loonbeslag of kunne beide diensten elke autonoom maar doen wat ze willen ??

Ik ben van mening dat door het loonbeslag het geheel Ministerie v Financiën aan één koord trekt en niet ieder nog eens afzonderlijk... ik betaal toch ook al mijn winkelwaren aan één kassa en ik ga toch ook niet het vlees aan kassa 1 betalen en de zuivel aan kassa 2

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 dec 2016 08:20

Het is niet omdat men loonbeslag heeft dat men geen beslag meer kan leggen, en zeker als het over grote sommen gaat !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 06 dec 2016 09:40

ik ga toch ook niet het vlees aan kassa 1 betalen en de zuivel aan kassa 2
Maar je kan wel naar 2 verschillende winkels gaan, en dan moet je ook 2 x betalen.

Reclame

LeenW
Berichten: 12840

#4 , 06 dec 2016 10:23

Een of twee diensten maken niet uit, ze hebben het recht om de schuld op verschillende manieren in te vorderen.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”