onterechte inhouding

westerndigit
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Re: onterechte inhouding

#16 , 25 nov 2016 00:51

en Jef007 ik vermoed dat gij uw betaalbewijzen wel netjes bijhoudt en dat ge ze nog allemaal hebt van 10 jaar geleden nog hebt. Vergeet ook de kassabonnen van de Aldi , GB, Delhaize niet want dat zijn ook betaalbewijzen. De fiscus zou immers nog kunnen vragen kunnen doen naar uw uitgavenpatroon in het kader van tekenen en indiciën.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#17 , 25 nov 2016 08:49

Westerndigit, het is aan jef007 te oordelen of hij al dan niet de betaalbewijzen (die geen facturen zijn, dus andere bewijslast!, zie o.a. http://plusmagazine.knack.be/recht-en-g ... 56939.html ) moet bijhouden of indien hij redelijkerwijs aan zo'n tekenen en indiciën-onderzoek onderhevig zou kunnen zijn.

Zolang hij niet op een forum schrijft dat hij wél een bepaalde som betaald heeft, maar daar geen bewijs van heeft, heeft verder daar niemand zaken mee.

Oja, ik werk niet continu (8 uur per dag vind ik voldoende), maar draag ook genoeg belastingen af. Niet dat dit er veel toe doet.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”