belastingen

Lief
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

belastingen

#1 , 18 okt 2016 14:45

Twee jaar geleden woonde voor de duur van een Erasmusuitwisseling een buitenlandse student bij mij in huis. Omdat het een buitenlandse student van buiten Schengen betrof, moest hij zijn domicilie officieel bij mij nemen voor de duur van zijn verblijf. Hij is intussen al twee jaar geleden terug naar huis gegaan.
Nu krijg ik voortdurend brieven van de belastingen op zijn naam. Ik stuur die altijd ongeopend terug met de boodschap 'onbekend op dit adres'.
Die brieven blijven komen... ik heb ze nooit geopend. Gisteren kreeg ik er weer één. Is het een goed idee om deze terug te sturen samen met een brief aan de belastingen waarin ik de situatie uitleg?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 18 okt 2016 14:49

Eerst en vooral, bent u wel zeker dat zijn domicilie intussen officieel weg is?

Het eenvoudigste lijkt mij zelf een tot aan uw belastingkantoor te gaan om de situatie uit te leggen, de tijd dat die mensen bijten is (grotendeels) voorbij.

Lief
Topic Starter

#3 , 18 okt 2016 21:19

neen, ik ben niet zeker van zijn domicilie. Hij zegt dat hij zich liet uitschrijven, maar ik weet natuurlijk niet of dat waar is... hoe kom ik dat te weten?

Reclame

LeenW

#4 , 18 okt 2016 21:23

Ga eens langs op de gemeente, daar kunnen ze zien wie er is ingeschreven op uw adres.

Lief
Topic Starter

#5 , 25 okt 2016 15:25

kan ik hen dan ook vragen om hem uit te schrijven, als hij nog ingeschreven is? toevallig moet ik morgen op de gemeente mijn nieuw paspoort afhalen. ik zal hen eens vragen. Bedankt!

Gebruiker21

#6 , 25 okt 2016 15:30

Als hij nog ingeschreven is, kan u inderdaad vragen hem te schrappen. De wijkagent zal dan langskomen om te controleren of hij daar inderdaad niet meer woont, zodat hij vervolgens ambtelijk kan geschrapt worden.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Lief
Topic Starter

#7 , 27 okt 2016 14:32

hij blijkt inderdaad nog ingeschreven op mijn adres. Dank jullie voor de hulp! ik wacht nu op de wijkagent....

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”