Onderhoudsgeld kinderen aangeven

NotHappy
Topic Starter

Onderhoudsgeld kinderen aangeven

#1 , 04 aug 2016 10:29

Ik betaal onderhoudsgeld voor mijn kinderen aan mijn ex, die de kinderen ten laste heeft.

Hoe wordt het aangegeven?

Ik betaal geen geld voor de ex enkel voor de kinderen aan de ex.

Ik vermoed dat ik het bedrag per kind vermeld in vak 1390 als de naam van de genieter vermeld.

BV:
kind 1 krijgt 200€ en ongeveer 50€ buitengewone onkosten per maand, 250 x 12 = 3000€ te vermelden in vak 1390 met de naam van kind 1,
kind 2 krijgt 250€ en ongeveer 70€ buitengewone onkosten per maand, 320€ x 12 = 3840€ te vermelden in vak 1390 met de naam van kind 2,

De kinderen geven deze bedragen aan in hun belastingen, en ze blijven kind ten laste van de ex!

Ben ik correct?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 04 aug 2016 10:55

Misschien vind je hier een antwoord op u vragen:

http://financien.belgium.be/nl/particul ... rhoudsgeld
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

wanton

#3 , 04 aug 2016 11:51

Indien de kinderen, die alimentatie ontvangen, geen andere inkomsten hebben , blijven zij ten laste. Indien de ouder waar ze verblijven alleenstaande is , is zelfs een vrij groot bedrag vrijgesteld. In principe is er geen aangifte te doen in dat geval.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”