afbetalen

sweetheart
Topic Starter
Berichten: 9

afbetalen

#1 , 27 feb 2006 18:23

ik weet dat ik dit jaar 1500 euro belastingen moet betalen ik zal 1000 euro kunne betalen maar kan ik de rest maandelijks aflossen? of gaat dit niet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sweetheart
Topic Starter
Berichten: 9

#2 , 27 feb 2006 18:29

ze hebbe mijn belastingbrief verkeerd ingevuld maar was via tax on web dus ze konden dit niet meer veranderen ze hebben dan een brief meegestuurd waarop staat dat ze mijn inkomsten dubbel hebbe ingevoerd. op de belastingdienst hadde ze gezegd dat ik moest wachten tot ik mijn belastingbrief ging krijgen en als er het foute bedrag opsta moest ik terug komen om die papieren te laten zien en een bezwaarschrift denk ik. maar moet ik dan dat foute bedrag al betalen en betalen ze dan de rest daarna terug of hoe gaat dat. want die 1500 euro kan ik niet zomaar betalen 1000 gaat nog kan ik dan de rest maandelijks afbetalen?

markus

#3 , 27 feb 2006 19:04

ik heb zoiets eens meegemaakt,eerst verkeerd berekend daarna een correktie van een 200 euro minder, ik dacht ik trek die 200 van de eerste af,dan is het ineens juist. maar nee hoor ,kreeg al ne deurwaarder aan de deur,en die zijn rekening kwam er ook nog eens bij. dus best eerst alles betalen en daarna wachten tot je de rest terugkrijgt.

Reclame

Gast

#4 , 28 feb 2006 17:57

dat weet ik wel ik weet zelfs niet hoeveel ik nu juist moet betalen en als ik dat wist dan zou ik dat ook niet op mijn eigen houtje da regelen dan weet je dat daar problemen van komen.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 feb 2006 18:27

De fiscus kan, zonder dat je bezwaar indient, de fout rechtzetten. Let wel op de termijn binnen dewelke u bezwaar moet indienen zodat u toch bezwaar indient als de zaak niet tijdig opgelost is.

Ondertussen moet u enkel het niet betwiste bedrag betalen.

scorpioen

Woody

#6 , 01 mar 2006 17:20

Je moet in elk geval wanneer je aanslagbiljet bij je toekomt onmiddellijk
kontakt opnemen met je plaatselijke taxatiekantoor;Daar leg je je probleem uit aan de ontvanger van dienst en die kan autonoom beslissen of er een afbetaling word toegelaten(Je kan dit ook telefonisch regelen maar indien de mogelijkheid zich voordoet ga je best persoonlijk!).Hij/zij zal je zelf vragen om met een voorstel te komen en wanneer alles binnen een redelijke termijn wordt afgehandeld ga je waarschijnlijk een positief antwoord krijgen.Dit gaat dan ook zonder intrest te moeten betalen.


zwerver
Berichten: 8
Locatie: Vlaams Brabant B.H.V.

#8 , 11 mar 2006 15:08

Als ik goed begrijp zijn er bedragen dubbel ingevuld in je aangifte, maar ik ken de details niet om na te gaan of het om een ontlasting van ambtswege zou kunnen gaan, die het kantoor zelf zou kunnen rechtzetten.

Het beste is: als je de aanslag ontvangt dan ga je in bezwaar, dat is op papier zetten wat er niet juist is met de berekening die je hebt ontvangen, dit kan zelfs per gewone brief bij de gewestelijke directeur van de belastingen (het adres staat op het aanslagbiljet vermeld). Je krijgt een ontvangstmelding van je bezwaarschrift, en normaal binnen de 8 dagen (maar het zal veel langer duren) krijg je een bericht van het "ontbetwist gedeelte" dat je in elk geval zult moeten betalen. Normaal binnen de 6 maanden krijg je het resultaat van je bezwaarschrift: ingewilligd of (gedeeltelijk) afgewezen met het eindresultaat te betalen of terug te krijgen.

Bezwaar aantekenen kan ook per aangetekende brief maar het is niet eens nodig.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#9 , 11 mar 2006 18:30

Weet dat de belastingsadministratie niet graag ' bezwaarschriften' behandelt , want dat is slecht voor de statistieken en slecht voor het imago?! Daarom , wanneer ik een 'technische ' fout ontdek in een afrekening , vb. verkeerd bedrag verrekend , bedrag dubbel geteld , verkeerd aantal kinderen genoteerd , enz. krijg ik ALTIJD een verbetering van de aanslag , simpel op telefonisch bericht met de administratie. Zo iets komt toch wel in ongeveer 1 op 10 dossiers voor.
Dus , blijkbaar weten ze het al bij de administratie : neem contact met uw verificatiekantoor.

Gast

#10 , 12 mar 2006 14:18

In theorie klopt dat, ik zei toch dat ik niet weet of het in aanmerking komt voor een ontheffing van ambtswege, en in dat geval is er geen probleem: het controlekantoor kan dat rechtzetten, maar je moet hoe dan ook in bezwaar gaan als de zaak niet is geregeld voor dat de termijn om in bezwaar te gaan is verstreken (tenzij dat het echt ontheffing van ambtswege is, dan is er toch 3 jaar).

zwerver
Berichten: 8
Locatie: Vlaams Brabant B.H.V.

#11 , 12 mar 2006 14:19

Gast was ik dus, vanuit een link in de mail klikken logt mij blijkbaar niet automatisch in.

Gast

#12 , 14 mar 2006 18:02

ik heb een half jaar parttime gewerkt en er waren twee loonbrieven maar met een ander nummer. de persoon van de belastinge zei da hij verplicht was om da mee in te vullen maar hij heeft wel erbij gezet dat het twee dezelfde beragen zijn en van dezelfde periode. ik moest dan wachte tot ik men afrekening ging krijgen en als het daar niet op verrekend was dan moest ik contact opnemen. anders zou ik als parttimer wel enorm veel verdiend hebben voor een schoonmaakster.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”