Belastingen 2de verblijf.

nicolas6923
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Belastingen 2de verblijf.

#1 , 22 jun 2016 13:00

Hallo,

Ik ben meerdere brieven ontvangen waar erop stond dat ik belastingen moest betalen voor en 2de verlijf.

Maar, :

Ik had op dat moment maar een verblijf.

Ik ben naar de belastingen geweest, het dossier is nog niet voorgekomen, en ze zeggen me dat ik het moet betalen.

Kan iemand mij helpen .. ?

Ik weet niet echt welke informatie ik hier moet geven, dus vraag maar ...
Ik wil niet voor iets betalen waar ik niets mee te maken heb ...

erg bedankt,

Nicolas :)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger

#2 , 22 jun 2016 13:05

Over welke belasting gaat het?

- onroerende voorheffing?
- tweedeverblijftaks?
- aangifte inkomstenbelasting?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

wanton

#3 , 22 jun 2016 13:58

U heeft één woning in eigendom, maar u woont ergens anders??
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

asperger

#4 , 22 jun 2016 14:36

"2de verblijf" is inderdaad niet synoniem met "tweede eigendom".
Best mogelijk dat u huurder bent maar bv. een vacantieverblijf in eigendom hebt.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Sirkii

#5 , 26 jun 2016 22:30

Ook Als je in een huurwoning woont en een vakantiehuis (in recreatiegebied) kocht dan ben je de verschillende belastingen verschuldigd (onroerende voorheffing hoedanook, KI aangeven als 2e verblijf, gemeentelijke (en in West Vlaanderen provinciale) tweedeverblijfsbelasting). Kan aardig oplopen.

Billybob

#6 , 27 jun 2016 09:42

Als al die charels die topics openen, om dan nadien niks meer van zich te laten horen (en zo zijn er altijd heel wat in de aangifteperiode, maar dat terzijde), ook eens nadien zouden antwoorden op de vragen die gesteld worden, dan kunnen die topics nog enigszins relevant zijn voor mensen die iets gelijkaardigs aan de hand hebben er op uitkomen via google...

mava105

#7 , 27 jun 2016 11:00

Als de TStarters eens zouden beginnen met alle relevante info van in den beginnen door te geven, en dan nog de bijkomende gevraagde indo ook snel doorgaven, zou dat hier niet zo'n kletsbarak worden.
Nu wordt er zeer veel verondersteld in de vele antwoorden, en wordt er dus veel info gegeven die totaal niet terzake doet.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”