ik 2006 kocht ik samen met mijn toenmalige vriend een woning met klein beschrijf, de voorwaarden zijn dat je daar dan minstens 3 jaar moet wonen, na 2 jaar zijn we echter uit mekaar gegaan , mijn vriend is toen in dat huis blijven wonen en we zijn bij de notaris overeen gekomen dat ik afstand deed van de woning (en dus geen centen zou ontvangen van mijn ex , dus niet aan hem verkocht) maar dat hij dan wel in ruil zou moeten opdraaien voor alle verdere kosten en eventuele boetes .
in 2008 krege ik een verwittiging dat ik mij aan een eventuele boete mocht verwachten, ik ben toen persoonlijk op de blastingdienst mijn zaak gaan uitleggen en de persoon waar ik mee heb gepraat zei dat de boete tot max 3 jaar na datum kon komen maar dat hij er alles zou aan doen zodat ik ze niet zou krijgen omdat ik inderdaad nooit tot verkoop was overgegaan en er een overeenkomst bij de notaris was tussen mij en mijn ex ... ik hoorde in de 3 jaar die er op volgde effectief niets van een boete en sloot uiteindelijk die nare tijd uit mijn verleden af, tot ik gisteren plots in mijn brievenbus de toen verwachtte boete kreeg van een kleine 5000€ !! kan dit zomaar na bijna 10 jaar ?