Beste,
Ik heb onlangs een wijziging van mijn belastingsaangifte van aanslagjaar 2014 gekregen.
Hierin vermeld men dat ik in dat jaar alimentatiegeld zou ontvangen hebben en dit niet aangegeven zou hebben als loon.
Dat jaar ben ik afgestudeerd in Juli en heb ik gewerkt van begin november tot eind december. Mijn moeder kreeg toen alimentatiegeld van mijn vader (2400 euro) om ij te onderhouden.
Nu ga ik ervan uit dat ik niet meer ten last ben vanaf het moment dat ik begin te werken, Begin November dus.
Als niet ten laste kind zegt de fiscus dat IK het geld moet ingeven als loon aangezien het betaald werd aan mijn moeder om MIJ te onderhouden.
Voor de duidelijkheid: Ik woon nog steeds thuis en dit Geld heeft nooit op MIJN bankrekening gestaan. Maar volgens de fiscus is dit wel MIJN loon hoewel dit op mijn moeder haar bankrekening gestort werd.
Nu moet ik dus 510 euro bij betalen (BTW van die 2400 euro? voor een heel jaar onderhoud)
Maar ik heb slechts 1,5 maand gewerkt dus ben nog steeds 10,5 maand ten laste geweest van mijn moeder. Ik vind het dus niet logisch dat ik BTW moet betalen op een bedrag voor een heel Jaar ipv op het bedrag dat 'IK' gekregen zou hebben vanaf het moment dat ik niet meer ten laste was (die laatste anderhalve maand)
Kan iemand mij hier het fijne over vertellen?
Alvast bedankt!