Fuif organiseren

blowyourmind
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Fuif organiseren

#1 , 01 mei 2016 13:29

Hallo,

ik ben student nog ten laste van mijn ouders

ik sta op het punt een fuif te organiseren

echter weet ik niet hoeveel ik mag verdienen voordat mijn ouders hier last van ondervinden ik heb dit gevonden
- samen belast wordt met uw echtgenoot of wettelijk samenwonende partner 3.120 €

ook weet ik niet hoeveel en hoe ik belastingen moet betalen op eventuele winst van mijn fuif.
moet ik een bvba oprichten of dergelijke ?
aangezien het wel op winst gericht is is een vzw geen keuze denk ik dan.

de organisatie en dergelijke vlot goed maar ik weet echt niet hoe het nu zit met het fiscaal gedeelte iemand die me hierbij kan helpen aub

mvg
blowyourmind

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 01 mei 2016 14:05

Over wat voor vermoedelijke omzet spreken we hier? En is dit iets eenmalig? Waarschijnlijk gaat u enkel de inkomsten moeten aangeven op uw belastingsbrief?

blowyourmind
Topic Starter

#3 , 01 mei 2016 14:17

Vermoedelijke omzet weet ik niet ik probeer alle scenario's uit te plannen van verlies tot een zeer grote winst maar laten we nemen 3000 euro als voorbeeld en als het concept aanslaat kan dit jaarlijks worden maar voorlopig eenmalig ja

en aangeven weet ik maar kan ik er voor zorgen dat mijn ouders geen last ondervinden van mijn "inkomsten"

Reclame

eylis

#4 , 01 mei 2016 14:33

We kunnen wel enkele richtinggevende tips geven. Maar aangezien je duidelijk een evenement wil organiseren met winstoogmerk. en het zelfs in de toekomst wil voortzetten en je spreekt van een eerste doelopbrengst van 3000 euro, spreken we al niet meer van de gemoedelijke chirofuif om het jaarlijkse bivak te sponsoren. Je wil blijkbaar geld verdienen met een tamelijk professioneel georganiseerde (terugkerend evenement). en moet je ook nog je weg zoeken in welk soort vennootschap je je project wil gieten. Klop best eens aan bij organisatoren van evenementen, ondernemersloket, boekhouder etc....

mjers

#5 , 01 mei 2016 15:58

Hou er wel rekening mee dat het absoluut niet simpel is om een winst over te houden van dergelijke projecten... De kans is groter dat u verlies draait dan dat u er iets aan overhoud... Goed bezinnen voor u eraan begint zou ik zeggen...
U mag volgens mij om en bij de 6500 euro verdienen...

asperger

#6 , 01 mei 2016 16:05

Let aub op dat u geen financiële put maakt!!!!

Want het zijn uw ouders die dan voor de financiële gevolgen (lees betalen van de rekeningen)
zullen moeten opdraaien.
Jaren geleden heeft één van onze telgen ook eens zoiets georganiseerd en wij, als ouders, werden door diverse leveranciers aangesproken
om een slordige 2 500 EUR te betalen! Wat we noodgedwongen ook hebben gedaan.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

blowyourmind
Topic Starter

#7 , 01 mei 2016 16:13

Beste,
het risico voor een financiele put zit er in dat weet ik en ik ga alles zeker goed na voor iets uit te voeren maar begin bij de belastingen want als dit al niet goed werkt of ik niets mag verdienen als dit het geval zou zijn dan moet ik er al niet aan beginnen

ik zal eens horen bij het ondernemersloket ed

bedankt voor de hulp als er nog mensen zijn met eventuele tips of tricks

of er zijn mensen die exact weten hoe dit fiscaal in zijn werk gaat hoor ik het graag

alvast bedankt

blowyourmind

blowyourmind
Topic Starter

#8 , 01 mei 2016 17:10

En is het niet zeer ingewikkeld om als student -18 jaar een bvba/ nv / eenmanszaak op te starten ? dan moet dat toch via de rechter ed of zit ik hier fout ?

mvg
blowyourmind

LeenW

#9 , 01 mei 2016 17:14

Eenmanszaak is gewoon via ondernemingloket, als u het administratief eenvoudig wil houden, kan ik dat toch aanraden.

denlowie

#10 , 01 mei 2016 17:25

Hou het voor den eerste keer eenvoudig, en je zult te maken krijgen met verborgen kosten, zoals SABAM, licht, dj of geluidsman, deze zijn niet te onderschatten !
Ik wens je toch het beste.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

blowyourmind
Topic Starter

#11 , 01 mei 2016 19:29

deze kosten ken ik hoor :)
en zijn indd niet te onderschatten maar ik denk dat deze te dekken vallen mits goede pr

en eenmanszaak is dat dan ook mogelijk voor -18 jarigen ?

bedankt voor de sneller respons

mvg
blowyourmind

asperger

#12 , 01 mei 2016 19:34

Neen dat kan niet.
Een minderjarige kan dat niet doen.

Men kan zich pas als zelfstandige vestigen indien de leeftijd van 18 jaar bereikt werd. Enkel wie meerderjarig is, is handelingsbekwaam.
Vóór die leeftijd kan men zich niet laten inschrijven in de KBO, kan men niet failliet verklaard worden, en kan men zelfs niet voor de rechtbank van koophandel gedagvaard worden.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

denlowie

#13 , 01 mei 2016 20:02

Ik hoop dat je leeftijd je geen problemen gaat geven !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

eylis

#14 , 01 mei 2016 20:05

reken maar dat het gegarandeerd prolemen oplevert. je kan als minderjarige ook géén contracten afsluiten, mensen aanwerven, bestelbonnen tekenen. dus je MAG het gewoonweg niet doen. Je kan wel een meerderjarige persoon assisteren die het organiseert.

blowyourmind
Topic Starter

#15 , 01 mei 2016 20:23

dan zal ik nog op zoek gaan naar een meerderjarige partner... ik vreesde hier al voor

zeer jammer maar ik vind het wel

bedankt aan allen

tips e.d. zijn nog steeds welkom

mvg
blowyourmind

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”