Salary split?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

Re: Salary split?

#16 , 18 mar 2016 20:06

In 2013 ben ik in 12 verschillende landen geweest en in 2014 in 16 verschillende landen. Belgie was daarbij.


Hoe gaat de koene Belgische tollenaar dan wel bepalen hoeveel van die inkomsten in B zijn gegenereerd???
Hun antwoord lijkt me bullshit tot de zesde macht.

Het is toch duidelijk dat u gewoonweg tewerk gesteld bent in Frankrijk.
Ik deel de mening van de Franse fiscus. Die gaan u trouwens geen eurocent terugbetalen en met recht.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dvt
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#17 , 18 mar 2016 20:41

Even ter verduidelijking.

Ik moet enkel onderscheid maken tussen de dagen gewerkt in Frankrijk en de dagen gewerkt buiten Frankrijk. Alles buiten Frankrijk zou moeten in Belgie belast worden.

Ben reeds in contact met een fiscaal adviesbureau en zou tegen begin volgende week hun standpunt moeten weten, afhankelijk van dat standpunt zal ik dan beslissen om een fiscaal advocaat onder de arm te nemen.

In ieder geval bedankt voor de raad.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#18 , 18 mar 2016 20:46

Even ter verduidelijking.

Ik moet enkel onderscheid maken tussen de dagen gewerkt in Frankrijk en de dagen gewerkt buiten Frankrijk. Alles buiten Frankrijk zou moeten in Belgie belast worden.

Ben reeds in contact met een fiscaal adviesbureau en zou tegen begin volgende week hun standpunt moeten weten, afhankelijk van dat standpunt zal ik dan beslissen om een fiscaal advocaat onder de arm te nemen.

In ieder geval bedankt voor de raad.
Probleem blijft: hoe bepalen ze welke dagen je waar werkte indien je enkel wordt betaald door Franse firma met zetel in Frankrijk?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

dvt
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#19 , 21 mar 2016 18:32

Ik moet dat zelf aangeven.
Ze weten dat ik buitenland doe aan de hand van mijn onkostennota's.

dvt
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#20 , 20 apr 2016 17:03

Een laatste update.

Na het consulteren van een fiscaal advokaat blijkt de Belgische belastingsadministratie het bij het rechte eind te hebben en is een fysieke aanwezigheid vereist in het land van de werkgever.

Spijtig,frustrerend en omslachtig.

Rest mij nu enkel om te proberen de teveel betaalde belastingen in Frankrijk terug te vorderen.

Groeten,

Billybob
Berichten: 124

#21 , 21 apr 2016 10:49

Als die advocaat een beetje ervaring heeft met de Franse belastingdienst, zal het wel in orde komen. In neem aan dat net zoals in België, je gewoon een bezwaarschrift kan indienen tegen een belastingaanslag.

krv
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#22 , 25 jan 2017 16:37

De franse belastingdienst is niet gelijk aan de Belgische. Mijn man was werkzaam tot half 2015 in een frans bedrijf, hij heeft in beide landen beslastingen betaald. Hij deed ook aan voorafbetalingen in Frankrijk, bij onze eerste aangifte kwamen we tot de conclusie dat de franse belastingdienst daar geen rekening mee gehouden had. Naar de franse belastingdienst bellen is een straatje zonder einde. We zijn dit nog altijd aan het betwisten,de advocaatkosten lopen hoog op. Ondertussen sturen ze ons opnieuw voorafbetalingen, wetend dat mijn man niet meer werkzaam is sinds half 2015. Dit is om hopeloos van te worden.

U heeft die teveel betaalde belastingen kunnen terugvorderen?

dvt
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#23 , 27 jan 2017 09:52

Nee nog steeds niet. Zelfde gevoel als bij U: een straatje zonder einde. Weet ook nog steeds niet als ze de beslissing van de Belgische belastingsdienst aanvaarden.Ik werk nog steeds in Frankrijk, maar werkgever houdt geen belasting meer in op het loon. Ik probeer het (voorlopig) zonder advocaat op te lossen gezien de hoge kost.

pukje
Berichten: 567

#24 , 04 feb 2017 00:37

ik zit in een soortgelijk bootje.
nl werkgever werken in b werkgever betaald ten onrechte mijn belasting/rsz in nl.
Om het op te lossen geef ik gewoon bij nl belasting aangifte inkomen 0 euro op dan moet nl alle belastingen aan mij terug betalen.
In B geef ik mijn netto ontvangen inkomsten op als Belgisch inkomen dan zit ik fiscaal correct.
Nl is redelijk snel met verwerken aangifte cq terug betalen.
Bij een probleem mag nl met b rond de tafel.
Als interessant dingetje als je in het buitenland werkt maar je bent een tijd ziek en zit thuis en je krijgt over de ziekte periode een inkomen dan moet over die periode in je woonland belasting betaald worden.
Ben je meer dan 25% van de tijd werkzaam of ziek in je woonland moet rsz betaald worden over je gehele jaarinkomen ongeacht het land waar je het inkomen genereert
eu verordeningen 883/2004 en 987/2009
hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je niets weet

jef007
Berichten: 1681

#25 , 06 feb 2017 20:05

met een dikke opgestoken middenvinger naar FORTUIN, gezien zijn uithaal naar de Belgische fiscus
zie zijn zever op #15

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”