herziening belastingen niet verdiend bedrag

de reden
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

herziening belastingen niet verdiend bedrag

#1 , 04 mar 2016 00:50

de persoon in kwestie heeft volgens de fiscus een behoorlijk bedrag verdiend bij een buitenlandse firma
persoon is mee die herziening naar de politie geweest omdat die van niks weet en politie weigert een klacht te noteren

allicht komt straks ook nog de rva mee een terugvordering van werkloosheidsuitkeringen

bezwaarschrift indienen en welke stappen kan de persoon nog ondernemen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon

#2 , 04 mar 2016 06:06

Eerst wat bijkomende info vragen aan de fiscus (de fiches, van wie hebben ze de gegevens ontvangen, hoe zouden die betalingen zijn verlopen....). Bovenop het bezwaarschrift uiteraard. Indien de situatie bevestigd wordt terug naar de politie, vragen om de officier te spreken en eisen dat een klacht wordt genoteerd wegens identiteitsdiefstal (om te beginnen) en burgerlijke partij stellen. Bewijs van indienen klacht bezorgen aan de fiscus.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

roharro

#3 , 04 mar 2016 11:42

Gaat dat over geld verdiend in het buitenland of bij het Belgisch filiaal van een buitenlandse onderneming?
Ik vermoed het tweede? Dan is het niet echt bij een "buitenlandse bedrijf".
Een en ander speelt een rol bij het achterhalen van wat er fout is gegaan.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

denlowie

#4 , 04 mar 2016 11:48

persoon is mee die herziening naar de politie geweest omdat die van niks weet en politie weigert een klacht te noteren
Dit trekt de politie hun niet aan, dit is tenadere hun werk niet, men kan altijd klacht indienen bij de belastingen zelf.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

roharro

#5 , 04 mar 2016 11:51

Ika denk dat TS vermoedt dat iemand anders zich zijn identiteit heeft aangenomen. Dat is dan weer wel voor de politie.
Als het bedrijf in België is gevestigd kan dat eenvoudig gecontroleerd worden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

denlowie

#6 , 04 mar 2016 12:29

Ika denk dat TS vermoedt dat iemand anders zich zijn identiteit heeft aangenomen. Dat is dan weer wel voor de politie.
Ik denk dat dit nu moeilijk gaat, daar overal in Belgie men werkt met de rijksregister nummer, zodat de naam niet belangrijk is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Topic Starter

#7 , 04 mar 2016 12:50

en burgerlijke partij stellen.
dit kost veel geld voor iets waarmee je niks te maken hebt en wat kan je hiermee bereiken

het zou gaan om een bedrijf uit litouwen dat is toch al een eindje van hier

heb zelf ook een vraagje;
als een bedrijf aangeeft dat je bvb. 100 000€ hebt verdiend, kan je dan die som opeisen aangezien zij het bewijs leveren dat je het hebt verdiend
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Xenophon

#8 , 04 mar 2016 13:05

en burgerlijke partij stellen.
dit kost veel geld voor iets waarmee je niks te maken hebt en wat kan je hiermee bereiken

het zou gaan om een bedrijf uit litouwen dat is toch al een eindje van hier

heb zelf ook een vraagje;
als een bedrijf aangeeft dat je bvb. 100 000€ hebt verdiend, kan je dan die som opeisen aangezien zij het bewijs leveren dat je het hebt verdiend
We hebben het er al eens over gehad in een andere post en zien die zaak anders maar goed, u uw mening erover, ik de mijne. Ik meen dat het voor dergelijke dossiers wat meer druk op de ketel zet en u toelaat eea beter op te volgen, vergeet niet dat de fiscale en sociale implicaties enorm kunnen zijn.

Ze zullen wel 'een' betalingsbewijs kunnen voorleggen; of dat dan echt is, is een andere kwestie. Volg alles goed op want de kans is niet onbestaande dat er nog lijken uit de kast kunnen vallen ivm die identiteitskaart (aangegane leningen, schulden....). In de plaats van die persoon zou ik bij de NBB regelmatig gaan kijken en alle brieven die in de bus mochten vallen stipt opvolgen. Federale politie heeft een cel die zich met dergelijke zaken bezighoudt indien ik me niet vergis.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

jef007

#9 , 04 mar 2016 13:43

er is veel te weinig info om hier een degelijk antwoord op te geven!

JPV

#10 , 05 mar 2016 20:39

Ik denk dat dit nu moeilijk gaat, daar overal in Belgie men werkt met de rijksregister nummer, zodat de naam niet belangrijk is.
Onlangs nog gehad dat iemand werkte, maar alles toegekend was aan een ander rekeningnummer 6811... Ipv 6841... Werkgever had 2 personen met identiek geboortedatum, maar gezien ene buitenlandse was en de andere Belgische waren enkel de twee eerste cijfers gelijk.

De 'echte' had dan ook een hoop inkomen (vak.geld, ejp,...) daardoor niet gekregen, ook al was het rekeningnummer correct

de reden
Topic Starter

#11 , 07 mar 2016 17:49

volgens de fiscus gaat het om een litouwse autohandelaar

een garage hier heeft zijn mercedes overgenomen en mogelijk heeft die de auto doorverkocht aan een litouwse autohandelaar

als dit verhaal klopt ;
mag een garage de auto onder zijn naam doorverkopen zonder dat die er iets van weet?
en allicht heeft die garage hiermee winst gemaakt voor eigen rekening

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”