Nieuwe ramen

ruddy
Topic Starter
Berichten: 23

Nieuwe ramen

#1 , 22 nov 2007 20:54

Hallo,
Wij gaan nieuwe ramen steken en doen dit in 2 fases.
De eerste fase is in december 2007 en fase 2 is in september 2008.
Fase 1 gaan we dus bij de volgende belasting aangifte inbrengen en fase 2 zouden we willen inbrengen het jaar erop.
Gaat dit?

Groeten en bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2
Berichten: 2071

#2 , 23 nov 2007 22:56

Ik dacht dat het de datum van uw betaling is die van belang is.
Als U nog betaalt in 2007, dan kan U op de aangifte van aanslagjaar 2008 - inkomsten 2007 in mei/juni 2008 die betaling vermelden (er is een plafond).
Uw volgende betaling moet dan gebeuren in het kalenderjaar 2008 (om aan te geven op AJ 2009 - inkomsten 2008).

charley
Berichten: 22

#3 , 12 dec 2007 00:04

Twee facturen vragen en de datum van betaling is effectief van belang.
Zorg ook dat je een attest hebt van uw aannemer.

Bij uw belastingbrief attest, betalingsbewijs en factuur steken

Reclame

question
Berichten: 28

#4 , 16 dec 2007 15:26

Ik heb vorig jaar in november een voorschot betaald voor nieuwe deuren/ramen en dat heb ik vorig jaar reeds in mijn belastingen vermeld. Ik heb mijn berekening terug gekregen en alles is aanvaard. Volgend jaar steek ik het laatste bedrag erbij. Ik heb enkel de factuur erbij gestoken. Geen betalingsbewijzen ofzo, enkel factuur.

bosser
Berichten: 44
Locatie: Sint-Pieters-Leeuw

#5 , 24 jan 2008 18:47

Het is zo dat niet de datum van de factuur van belang is maar de betaling, wanneer een voorschot betaald werd in het ene jaar en het saldo in het andere jaar, op dezelfde factuur, kan u 2x genieten van de aftrek van de federale overheid zijn de het betaald bedrag in dat jaar x 40% beperkt tot het maximum van toepassing in dat jaar.

Op vlak van BTW-wetgeving dient er uiterlijk de vijfde werkdag volgende op de maand van betaling een factuur te worden opgesteld : voorschot betaald in december geeft factuur op uiterlijk 5 januari van het volgend jaar, wanneer de werken op 5 januari voltooid zijn kan deze tevens de eindfactuur zijn, vandaar dat twee facturen niet noodzakelijk zijn.

Telkens zal het betalingsbewijs en een kopie van de factuur dienen te worden toegevoegd aan de aangifte als bijlage

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”