Op mijn aanslagbiljet personenbelasting staat een bedrag onder een verkeerde code. De controle is bereid dit te wijzigen, dit is telefonisch afgesproken.
Ik wacht dus momenteel al een maand op het gewijzigd aanslagbiljet maar de uiterste datum van betaling komt eraan op 23/11/2007
Indien ik het gewijzigde aanslagbiljet niet ontvang, kan ik alsnog een bezwaarschrift indienen, aangezien ik daar 6 maanden de tijd voor heb (dus tot maart 2008)
Nu is mijn vraag: als ik het bedrag betaal voor 23/11(want het te betalen bedrag blijft hetzelfde na de wijziging, alleen de code van een bedrag wijzigt) heeft een bezwaarschrift dan nog zin, ga ik automatisch akkoord met de aanslag als ik de betaling uitvoer, kan een bezwaarschrift nog na betaling?
Heeft een gewijzigd aanslagbiljet een ander referentienummer, een andere mededelingsnummer/artikelnummer? Indien ja dan is dit mogelijk een grond tot misverstanden voor de ontvanger bij betaling van het ongewijzigde aanslagbiljet?
Zal er op het gewijzigde aanslagbiljet een nieuwe uiterste datum van betaling staan? Indien ja, dan stelt zich geen probleem.
Het is enigszins verwarrend met de uiterste termijnen: ik heb 6 maanden tijd voor een bezwaarschrift maar betaling dient te gebeuren voor het verstrijken van deze termijn.
Dus betaal ik voor de gestelde datum of wacht ik beter tot ik het gewijzigde aanslagbiljet ontvang?