Turteltaks onwettig ?

witchqueen
Topic Starter

Turteltaks onwettig ?

#1 , 08 dec 2015 21:49

Ik heb gelezen in de krant dat de Turteltaks onwettig zou zijn omdat één iets (in deze het elektriciteitsverbruik) niet meerdere keren mag belast worden.
Maar er zijn toch meerdere zaken die meerdere keren belast worden ?
Ik denk hier bvb aan het gedomicilieerd zijn op een bepaald adres : de provincie heft belastingen omdat je er woont en veel gemeenten doen dat ook.
En verder : 2e verblijven. Die worden ook belast door de provincie en door de gemeente waar ze gelegen zijn...
Is dit dan ook onwettig ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 08 dec 2015 21:56

De gemeente belast omdat je in de gemeente woont, de provincie omdat je in de provincie woont.

mbbs1024

#3 , 08 dec 2015 22:14

Maar een gemeente is een subset van een provincie, die op zijn beurt een subset is van een gewest, en een land,en de eu,en de wereld.....
Maar het lapje grond dat ze belasten is wel hetzelfde, dat is toch op zijn minst 4 maal hetzelfde belasten zou ik denken.
Ik veronderstel dat politicy en advokaten daar wel een duur ander woord zullen voor vinden om te verklaren dat dat toch niet hetzelfde is.
--> Betalen moet je toch.

Reclame

jefke007

#4 , 08 dec 2015 22:49

Annemie Turtel, zegt dat ze 4 Arresten van het Grondwettelijk Hof heeft , die haar gelijk zouden geven.

Ze gaat de Raad van State negeren

JPV
Juridisch actief: Ja

#5 , 08 dec 2015 22:53

je wordt belast omdat je als inwoner van die gemeente, provincie, ... gebruikt maakt (of dat verondersteld wordt) van hun diensten.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”