Jullie maken me het er niet makkelijker op door zelfs binnen dit forum tegenstrijdige info te geven

Doet me nu ook een beetje twijfelen aan de kennis van de boekhouder die ik sprak.
Ik zal heel concreet zijn. De bedoeling is om 'speelgoed' te verkopen. Ik deed dit in het verleden reeds, van eigen speelgoed verkocht ik soms al eens wat stuks. stilaan kocht ik bij koopjes ook speelgoed die niet enkel voor mezelf was, maar ook enkele stuks die ik wist dat ik snel zou kunnen verkopen. Dit is steeds groter en groter geworden tot het moment dat je moet besluiten dat je beter een zaak begint omdat de proporties te groot worden.
Nu heb ik ondertussen wel een redelijk stock van speelgoed opgebouwd. Die is op dit moment prive bezit. De bedoeling is om deze in de zaak te brengen (want dit is de enige stock om te verkopen die ik heb). Volgens mij boekhouder ging dat dus niet. Volgens sommigen van jullie wel.
Wat ik zeker niet wil is deze stock inbrengen en dat ze deze kost dan verworpen wordt. Dan wordt ik belast op de volledige verkoopprijs en scheur ik mijn broek.
Is er ergens online een officiële bron die je kan raadplegen ? Of kan je hiervoor evt. de belastingsdienst contacteren ? (of ben ik nu te naïef)